semestertider

Nu är det bara en dag kvar i skolan innan sommaruppehållet. I morgon har vi dessutom en soft dag. Det blir klippdemo och sen lite egen hårvård. Perfekt med lite färg på utväxten inför sommaren :)

Sommar ja, vad vore en sommar utan semester?? Jag tycker det är ett måste. Däremot behöver en semesterresa inte var lika med långturer till något flashigt hotell, palmer och paraplydrinkar (även om det skulle vara underbart). Nej semester kan vara något mycket enklare. Det viktigaste för mig är att man får miljöombyte, att man umgås i familjen och gör saker tillsammans utan att behöva tänka på vardagens alla tråkiga måsten.

För oss kommer semestern i år avnjutas med en tripp till småland och därefter till Blekinge, närmare bestämt till Anderstrop och sedan Aspö utanför Karlskrona. Anledningen till valet av semestermål är enkel. Jons pappa kommer från Anderstorp och halva släkten bor därmed där nere. På Aspö har Jons faster ett hus och sommar i skärgården är helt underbat. Jag har längtat dit hur så länge och det ska bli underbart.
 
Ebba och Kalle utanför Jons faster hus... Jag ser fram emot ett glas rosé på verandan, eller vad säger du Anna?!





Här är vårt riktiga smultronställe i småland. Här vid sommarstugan har Jons farmor och farfar sina odlingar, här kan man ta en roddtur på sjön eller ett dopp när solen gassar, här kan man koppla av i hängmattan, här kan man plocka färska jordgubbar till frukost, här kan vi bara vara.


Skärgårdsstugan. Vid havet... Ja tror nog ganska säkert det skulle sitta fint med lite rosé på den altanen oxå... eller Anna, har du andra idéer??!!!! ;)





Utsikten från huset är inte heller helt fel! Den kan jag stå ut med några dagar....

Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: Anna Nämd

Jag är på.. ska bara få med mig M också, han vill spela golf på mora veckan, jag är less på den, man kan spela golf i Karlskrona också, sen verkar ju Jon lite putt också....lilla snorlobba..hi hi.

Men i såfall kommer vi ett par dagar efter er så då kan ju Jon vara spontan innan vi kommer haha.

Jag satsar på stenhård marknadsföring av Aspö...

Tjohoo

2009-07-04 @ 10:21:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0