Hårrible

Så här kom min dotter in och såg ut i håret idag. För det första visste jag inte att hon hade smygit sig ut. Duktig som hon tyckte hon var hade hon i alla fall satt på sig stövlarna, vilket är bra med tanke på vattenmassorna som himlen släpper ner. Några regnkläder, eller jacka i överhuvud taget, hade hon dock inte på sig. När jag hämtade in henne var hon dyngsur och regnet hade gjort att håret tovat ihop sig till en enda stor "dreadlock". Jag bara tittade på tovan och funderade om jag någonsin skulle få ur tovan. Med balsamspray i ena hande och en kam i den andra satte vi oss i soffan för att påbörja mission "reda ut håret". Till min "glädje" lossnade tovan förvånansvärt lätt... men med resultatet att hårtussen inte längre satt fast i huvudet på Ebba utan låg löst i min hand. 

Paletten ramlade då ner. Tidigar idag kom Ebba med min frisörsax och kam och ville att jag skulle klippa henne. Då trodde jag allt var lugnt och tog av henne redskapen och la undan dem. Klippa sig hade hon dock redan hunnit göra. De lösa slingorna låg kvar i kalufsen och när hon sprang ut i regnvädret tovade de ihop sig. Flera tussar är nu bortklippta, en nästan neri hårbotten.

- "Det är väl sånt alla barn gör"  tröstade Jon mig.
Kanske det, men nu var det inte första gången. Ska vi därtill räkna med när vi fick lov att klippa bort en tuss för att hon kladdat tuggummi i hela håret, så var det inte andra gången heller!!!!

Min prinsessa!

Sol Jenny


Kommentarer
Postat av: Jennie <3

Ja det va ju det där med att producera....=)Men ja,det hade nog gått och gjort riktigt mysigt där inne...om det nu är för barn eller hönapönor de får vi se..haha =)

Kramisar

2009-07-10 @ 18:58:07
URL: http://jennieleee.blogg.se/
Postat av: Malin HÅ

Men hon vill ju bara att mamma ska ha någon att öva på...lyckas du med tösen, blir alla andra kunder en barnlek ;-)

Puss

2009-07-11 @ 09:04:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0