Färgmodeller eller...

Igår och idag har vi haft färgmodeller i skolan. (halva klassen igår, halva idag) Det går ut på att vi själva får ta med oss "kunder". Vi ska sen utifrån kundens önskemål ta ut färg, produkt och besluta hur vi ska gå till väga. Därefter ska jobbet utföras. Självklart har vi våran lärare med oss, men det är bra nervöst ändå. Eftersom jag inte fått tag på någon färgmodell som kunde förlja med, hade Milka (lärare) fixat en modell till mig, hennes svärmor. Resultatet blev bra. Idag, vi som hade modeller igår finnas till hands åt de andra i klassen och när jag hade tid "lekte" jag med hårdockorna. Ganska kul att bara få leka med hår en dag utan att tänka så mycket...

"Flower power"

I morgon ska vi förbereda för torsdagen och fredagens permanentmodeller. Det ska bli väldigt spännande. Ännu en gång har Milka ordnat en modell till mig, på torsdag blir det hennes mamma. Vi får la se hur det går....

Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: Mona

Ouii..jag gillade den orange färgen på "flower power" bilden... kan jag få det å sen de där fina lockarna och längden.. nähee skiiiit i det då ;)

2009-03-18 @ 07:49:25
Postat av: Anna

Aha... det var ett dockhuvud! Tänkte först att det var svärmodern som poppat till sig med lite olika färger, haha!

2009-03-18 @ 08:48:53
URL: http://pannskrutt.blogspot.com
Postat av: Micke "Moosekiller"

Hej.

Följer troget din blogg och gillar den, du verkar trivas med utbildningen, Kul. Pratade med Jon för ett tag sedan om fälgar till nya bilen och såg ett par som nog skulle passa fint, skickar här en länk : http://autopower.se/?oppna=/powerborsen/annons.asp?id=266830

Skulle vara kul om ni ville komma upp till klövsjö och hälsa på med skoteråkning och fest, fina leder och kul afterski/skoter.



Kram till er alla/Micke

2009-03-18 @ 13:12:14
Postat av: Camilla

Åh vilken kanon snygg uppsättning. Den skulle jag vilja ha den dagen jag gifter mig... (om jag någonsin blir gift...) Ställer gärna upp som färgmodell om du skulle behöva öva.. Eller håruppsättning för den delen med..

2009-03-18 @ 18:22:16
Postat av: Camilla

Vilken kanon snygg uppsättning, en sådan ska jag ha den dagen jag gifter mig... (om den nu kommer..)

Behöver du färgmodell så ställer jag gärna upp..och för uppsättningar också om du behöver öva.. Skulle va ett drömyrke att bli övad på varje dag, finns inget som går upp emot att gå till frissan eller när nån vill fläta ens hår.. Händer typ allt för sällan..

2009-03-18 @ 18:27:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0