Full vecka... full i helgen

Det har inte skrivits mycket den här veckan.... nu igen. Fy skäms på mig.

Får som vanligt skylla på att jag har haft fullt upp och att tiden runnit iväg. Skolveckorna går otroligt fort. Ingen av oss i klassen kan nog riktigt fatta att vi redan gått en fjärdedel av tiden (jag kommer dock att gå längre eftersom arbetsförmedlingen kräver det, men ändå). I måndags hade vi egen hårvård, vilket innebär att vi får fixa till oss själva. Det är verkligen olika grad av förvandling, men alltid mysiga dagar. Jag passade på att få utväxten färgad. Annars har vi fortsatt med färgningar och färglära, haft klippteknik och tränat yoga... :)
Tisdagskvällen stannade jag kvar för att gå på Wellavisning. Fast vi har börjat gå igenom färgkoderna så är det fortfarande svårt att riktigt hänga med. Att vi får vara med på dessa visningar tycker jag däremot är otroligt bra. Även om en visning är "sådär", är det alltid något man bär med sig därifrån. Natten tillbringade jag hos morbror Nisse och Maire i Torsång. När jag klev innanför dörren stod bordet dukat med smörgåsar, kex och ost... och vin. Man blir alltid behandlad som mobbos lilla prinsessa när man kommer dit, en känsla som jag aldrig tröttnar på oavsett hur gammal jag blir.

Idag har Jon åkt upp på skogen med arbetskompisarna. Jag och barnen har hjälps åt med maten och haft det riktigt mysigt. Även om jag saknar Jon när han är borta så älskar jag de här kvällarna när jag och barnen får vara tillsammans, ensamma. Kalle blir så stor, han är ju liksom mannen i huset då. Det betyder självklart även att han sover bredvid mig i dubbelsängen på natten....

Nu lär jag packa, plocka och börja förbereda helgens tjejkväll. Det ska bli så skoj :)

Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: Emelie

Tack snälla! Trivs toppen i dem. Kramis!

2009-03-12 @ 22:06:16
URL: http://semlesara.wordpress.com
Postat av: Mona

Ääääntligen skriver någon... -här har jag predikat om att jag INTE bloggar (tar för mkt tid för mig iallafall) men jag har koll på några stycken och försöker att INTE börja utvidga bloggkollen..(vilket är skitsvårt..å tiden bara rinner iväg på sånt här som faktiskt är kul ..fyyy)

-då det är till 98% roliga trevliga saker som skrivs av dig/Er så är det så himla roligt att man får vara delaktig och glädjas med dig och andra..



-Med andra ord.. se till att få tummen ur arslet lite oftare ;)



kram

2009-03-13 @ 07:34:52
Postat av: Anna

Skönt att du är här och skriver igen. Hoppas du får en toppenhelg! Nästa vecka börjar vi plocka ut oss ur huset. SPÄNNANDE ATT FLYTTA!!

2009-03-13 @ 10:28:49
URL: http://pannskrutt.blogspot.com
Postat av: Emelie

Hahaha... ett litet penntroll kanske. =) Man kan göra det när som helst. Men för att Joels föräldrarpenning ska kunna räknas ut måste dessa papper vara inne och det kan hända att det är han som ska vara ledig den första tiden beroende på hur jobbig min migrän är. Så det blir lite strul att fixa det så sent... då det är långa handläggningstider på fk. Trevlig helg!! Kramisen.

2009-03-13 @ 16:41:50
URL: http://semlesara.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0