Hur tänkte han nu..????

Nu ska jag göra ett inlägg som kommer att låta som rena gnället... och det kanske är just vad det är. Men jag furundras alltid av detta fenomen. Fenomenet män (läs pojkar).

Nästa helg ska min kära sambo till skogen med arbetskompisarna. Fine. Jag har ju beslutat att ha tjejmiddag här hemma. Detta kräver dock att jag får barnvakt, vilket säkert inte blir något problem. Min irritation ligger i att barnens far slänger  ur sig kommentaren: "Men annars gör det väl inget om barnen ligger uppe och sover"
Visst det var säkert med all välmening och som ett sätt att middagen skulle kunna ordnas även om barnvaktsbiten inte löser sig. Men jag irriterar mig. Har vi en träff en gång i kvartalet så ska jag väl inte behöva tänka på och ta hänsyn till barnen. Hur avslappnat blir det då????? Det kanske inte gör något att barnen ligger och sover i någon säng i stugan på skogen heller??? Varför kommer det alternativet ALDRIG upp????? När männen (återigen pojkarna) ska göra något, åka någonstans eller umgås så passar det inte att dra barnen med sig.
"Ska jag ha barnen med mig kan jag ändå inte fiska så då kan jag lika gärna vara hemma."
"Jag kan väl inte ta med barnen till stugan när vi ska dit, man vet aldrig vilka turer det blir. "
"Hade det bara varit jag så hade det gått bra, men nu är vi ju ett helt gäng och ingen annan har barnen med"

Nu är vi fyra tjejer som ska träffas... och nej, jag vet faktiskt inte heller vilka turer det blir, och ingen annan har barnen med sig så utan barnvakt kan jag lika gärna skita i det!

Nu ska jag gå och mysa med världens bästa kille, mina barns far och världens bästa sambo.
Jag älskar honom
Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: Mona

Men hallåååååå... älskar..men Micke då ;)

2009-03-09 @ 07:54:48
Postat av: Anna

Jeeeennyyyyy?

Saknar dina inlägg. Mycket att göra kan jag tänka mig? Jag har också börjat blogga nu, kom å läs!

Puss

2009-03-12 @ 22:54:06
URL: http://pannskrutt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0