kass på att kasta

Varför ska det vara så svårt att göra sig av med gammalt skit?
Vi har ett förråd. Ett litet kök som också blivit förråd. Ett datarum som är fyllt med bra att ha saker, och därmed mest liknar ett förråd. En  hall ovanför trappen där fyllda Ikeapåsar fyller golvet och mest liknar ett förråd. Dessutom har vi ett stort garage, en lada och ett härbre... och äverallt är det saker. Våra saker. Andras saker. Saker som saknar ägare...

Jag har konstaterat att här MÅSTE röjas. Jag har t.o.m. börjat genom att fylla en hel släpvagn med skit. En släpvagn som nu står fastfrusen på gården för att någon inte hann till tippen innan den blev översnöad. Idag gjorde jag ett nytt försök och drog med sambon som stöd. Vi stod där, längst in i förrådet, och tittade oss omkring. Jon skulle framför allt hjälpa mig att gå igenom de elektroniska manickerna som står staplade därinne.
Vi konstaterade att det gamla mixerbordet kommer vi nog antagligen inte att använda, den kastar vi. Men så sa Jon: "Man kan ju sätta ut den på tradera". Så den står kvar.
En gammal skrivare behöver vi inte, eftersom vi redan har en till vår dator. "Om inte ungarna ska ha den", sa Jon. Så nu står den kvar.
En överflödig radio, den behöver vi ju inte. "Men den fungerar ju" sa Jon och ryckte på axlarna. Så den står kvar.
Där fanns även ett gammalt, trasigt, dataspel på hyllan. Av någon anledning står det också kvar.
Sen tyckte Jon det var dags att gå och se efter barnen i badkaret.

Jag tittade några sekunder till på de mekaniska manickerna. Sen dök jag ner i två kartonger barnkläder (fast bara stl 86). Efter att ha fått ihop 3 påsar klädar och skor begav jag mig till brorsan, glad över att bli av med lite "skit".

Sol jenny

Kommentarer
Postat av: Anna Nämd

Aloha!



Släng skiten fort som fan, det bästa är att låta ngn annan sortera ur, det man inte använt på ett år kan man kasta, man kommer inte ens ihåg att sakerna existerar...Anlita din syrra, ta hennes ungar och roa dom en dag så kan hon göra ett ryck, då ser hon också om det är kläder hon vill ha! Bra va!



Så nästa gång kommer du hit och fixar åt oss..hi hi



Kram A

2009-03-31 @ 00:34:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0