Permanenten är permanent!

Idag har jag gjort min första permanent. Hela veckan har jag varit nervös, men i morse när jag vaknade kändes det bara spännande. Allt gick bra. Modellen, min lärares mamma, hade dock kunnat tänka sig ett lite krulligare resultat. Dom sparsamma lockarna var dock inte mitt "fel" utan min lärare som var lite feg eftersom mamman först var osäker på att hon i över huvud taget ville permanent sig. Hon pratade i alla fall om att jag kunde få göra en ny permanent på henne om ett par månader, med mindre spolar. Det måste väl ändå anses som ett bra betyg från en kund, eller???

I morgon blir det en avslappnad dag i skolan. Jag kommer vara assistent åt de andra tjejerna som permanentar. När det är lugnt kan jag göra lite vad jag vill. Jag har ju stortrivts i skolan sen första dagen, men när vi fick vårat nya schema blev det nästan ännu bättre. Ibland blir jag lite rädd och undrar om man verkligen får ha så här kul. Ta bara det här exemplet: En dag här i veckan hade vi en stund över. Som extra uppgift la våran lärare in färgning av ögonbryn för de som ville. Oj vad ledsna 10 tjejer blev... INTE!!

Det enda dryga är att jag ÄLSKAR våren. Det här måste vara den bästa tiden på hela året. Fåglarna kvittrar, snös smälter, solen börjar värma och snart kanske de första vårlökarna tittar fram. Nu är det inte drygt att jag älskar våren, utan att jag måste spendera dagarna innomhus när jag går i skolan. Men det får jag leva med...


Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: Emma

Det är fult att vara avundsjuk, det vet jag...

Kan inte rå för det jag ÄR det... Huuh!

Men det är klart att man får ha det sådär kul som ni verkar ha det!!! Njut... För mig oxå ;o)



Ha det bra!



Krm

2009-03-21 @ 21:07:31
URL: http://spirans.blogg.se/
Postat av: Emma

Det är fult att vara avundsjuk, det vet jag...

Kan inte rå för det jag ÄR det... Huuh!

Men det är klart att man får ha det sådär kul som ni verkar ha det!!! Njut... För mig oxå ;o)



Ha det bra!



Kram

2009-03-21 @ 21:08:05
URL: http://spirans.blogg.se/
Postat av: Emma

Missunnar dig verkligen inte det! Ja, shit vad hade varit roligt!!! :o) Men vadå, är den studiemedlesberättigad nu?! Behöver man inte AF:s pengar alls då??? I så fall... Då kanske det finns hopp ju!!! Jag som är på väg att lägga 4 1/2 år på att bli lågstadielärare i panik på att jag känner att jag måste bli NÅGOT!!! Jag vill ju bli frisör för tusan!!! Men jag hade gett upp hoppet...

Det är min kompis Pernilla som har fixat om min blogg, roligt att få den lite mer personlig. Själv är jag lite kass på att få till det där med alla koder osv...



Ha det toppen!



Kram

2009-03-22 @ 12:12:16
URL: http://spirans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0