Skitrolig brandytryckning!

Igår när jag åkte från skolan tvingades jag stanna vid brandstationen i Falund eftersom det var utryckning. Tre stora brandbilar, en av dem var den stora stegbilen, gav sig iväg med blinkande ljus och syrener. Nyfiken som jag är, och med ett förflutet som nyhetsjournalist, var jag väldigt sugen på att följa efter för att se vart de skulle. Mitt förstånd stoppade dock mig när brandbilarna svängde av mot centrumhållet i rondellen och jag skulle mot Mora. Idag har jag dock fått förklaringen.... En skitrolig förklaring!

Alla elever och lärare hade samlats på morgonen idag när en av personerna i församlingen kröp till korset och berättade att det var dennes fel att brandlarmet gått av. (Det var alltså till min skola brandbilarna var på väg). Det kanske är lätt att tro att anledningen skulle vara en glömd plattång, kaffebryggaren eller att personen möjligtvis klåfingrigt tryck igång larmet.... men NEJ. Personen i fråga har bokstavligen SKITIT igång larmet. Larmet indikerade brand på en av toaletterna, där peronen precis varit och lagt en kabel, varefter det sprutats med doftspray... vilket utlöst brandlarnet. Gissa om vi skrattade! Numera har vi skitförbud på den toaletten...  HA HA HA HA HA!!!!

    
Tjejer.... Kanske är det den enda doften vi behöver......!!!!

Sol jenny

Kommentarer
Postat av: Anna

Underbart!! Jag skulle troligen inte i nyktert tillstånd erkänna en sån grej, men det är jag det... Fast om brandmännen i Falun ser ut så där så är det ju inte helt omöjligt att man 'råkar' komma åt knappen =o) Å andra sidan ännu jobbigare att erkänna för de där snyggingarna att man bajjat illa, hahaha!

2009-03-31 @ 17:34:34
URL: http://pannskrutt.blogspot.com
Postat av: Anna Nämd

Va fan jag kan ju inte skratta riktigt än, det där var taskigt!!! ;)

Alltså är det den jag tror som lagt kabeln...ha ha



Kram A

2009-03-31 @ 19:40:06
Postat av: Mona

Nog med skiiiitprat..



Måste ju passa på att Gratta dig & jon!! :)



kram kram från den som va med..

2009-04-01 @ 07:48:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0