Snö, snö så kul när det är tö!!!

Jag tror den här frisörutbildningen håller på att gå mig åt huvudet. Jag vet att flera av tjejerna i klassen, liksom jag, numera tittar på frisyrer och funderar om det kan vara lika längder eller ökade längder. Kanske en gradering i nacken och till det en helform (detta är de 4 klippsätten som finns). Men idag kom jag på mig själv att klia katten på huvudet medan jag funderade på om hon (d.v.s. katten) inte har lika längder på huvudet som sedan övergår till ökade längder ner över nacken...

Om det inte är skolan så kanske det är all lek i snön som gjort mig knäppt. Jag har haft en toppendag med mina barn idag. Eftersom vi slutade tidigare än normalt åkte jag och hämtade barnen på dagis (vilkett vi ändå inte skulle ha gjort eftersom Milka glömt berätta att våran förkortade dag åter blivit förlängd. Men eftersom de flesta planerat annat idag fick vi sluta 12.30 som hon sagt). Väl hemma klädde jag och barnen på oss och begav oss ut i tösnön för att bygga. Finns det något roligare. Jag blir som barn på nytt och kan bara inte sluta. Först blev det en snögubbe, som tur var hade jag köpt morötter idag och Kalle hittade en gammal trasig hink till hatt. Men snögubben var lite ensam så han fick även en snöhund. När Ebba kom på att hon skulle rida på hunden byggde vi en stor snöhäst som bättre passade att sitta på. Här hade jag fått upp ångan och vips rullade jag och Kalle snöbollar till höger och vänster som vi fogade samman till en jättelik snöborg. Plötsligt stod Jon på gården och undrade varför middagen inte var färdig...


Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: Mona

Vaaa..ingen mat fixad...nu blir jag upprörd ;)

2009-03-04 @ 07:12:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0