Titulerar mig bullmamma för en dag.

Jag har verkligen sett fram emot Robinson. De senaste omgångarna har detta program varit lite uttjatat, men i år har jag längtat. Så igår kväll hade vi myskväll med barnen. Vi gjorde popcorn, hade godis och tittade på Wildkids tillsammans. Därefter bad barnen själva om att få gå och lägga sig. Perfekt, eftersom vi då skulle kunna se Robinson i lugn och ro, jag och Jon. Jag tog Ebba, borstade tänderna på henne, läste en bok.... och 20.45 kom Jon och väckte mig. Det var den premiären det!!

I morse väcktes jag av barnen 6.30. Vilket jag inte visste att hon var förren jag hade klätt på mig och gått ner i köket för att plocka fram frukosten. Medan jag väntade på Kaffet och äggen drog jag fram bakmaskinen och slängde ihop en bulldeg med barnen. Setta har resulterat i mer en en fikastund under dagen, den första före lunch och nu på eftermiddagen ännu en. Nybakade bullar är nog bland det godaste som finns.

Snart kommer syrran hit med barnen. Leo behöver på en "ny" frisyr och Kalle behöver en lekkamrat. Hoppas bara lilla Leo orkar sitta still i stolem medan jag far fram med axen. Kanske jag kan bjuda på en bild av resultatet senare.

Sol Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0