i vänners närvaro är frånvaro OK.

Det blev till slut två dagar hemma från skolan, torsdag och fredag. Ebba spydde i och för sig "bara" en gång, i onsdags kväll, men på natten hade hon feber och en dag extra hemma kändes som behövligt. Eftersom vi varit förkylda, sjuka, konstant här hemma sedan nyår men de senaste veckorna börjat återhämta oss, vågade jag inte heller chansa. Bättre vara hemma och bli FRISK. Även jag själv behövde verkligen dessan dagar "off". Man känner inte efter hur slut man är när det går i ett och allt är kul, men ibland behöver man stanna upp.

Förutom att jag och barnen fick mer tid tillsammans igen, så kunde vi göra ett besök hos mormor, gammelalice, i fredags. Det jobbigaste med att vara i Falun hela dagarna är att det aldrig blir tid över att hälsa på sina nära och kära. Därför kändes det så bra att göra en tripp i fredags.

Kvällen spenderade vi hemma med tacosbuffé tillsammans med Jenny och Janne, dessutom hade vi Selma och Felicia här. Stor familj, I like :)
Senare fylldes huset med ännu mer folk, Micke, Mona, christer, Kattis, Kolan, och Carlsson. Så himla roligt och trevligt.

Även under lördagen har jag lyckats pricka in välbehövligt socialt umgänge. Kalle och Maja var bjuda på kalas på Leklandet och under tiden åkte jag, Ebba, Sara, Leo och Erik in till Mora och fikade. Länge sedan jag hade en lördag med syster så där. Men nästa helg verkar det bli av igen, hoppas jag i alla fall. Jon drar upp på skogen med arbetskompisarna så jag tänkte passa på att bjuda hem Sara, Malin och Ulle till våran "kvartala" tjejkväll. Vi säger alltid att vi måste ses oftare, men tiden räcker aldrig till. Därför har vi beslutat att försöka träffas en gång i kvartalet. Det började med att Ulle bjöd hem oss i höstas och till Jul var vi hos Malin. Det är alltså min eller Saras tur nu i Mars... så jag tar på mig det. Enda problemet är nu bara att fixa barnvakt, vilket jag hoppas ordnar sig.

Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: ulle

längtar längtar längtar efter att få spela lite sällskapsspel...not,hahaha! Kanske monopol då ;) Nej nu ska vi bli drängfulla och vara sentimentala, I LIKE! Kram

2009-03-07 @ 22:22:52
URL: http://lofvargarden.blogg.se/
Postat av: Shimmer.nu

Besök vår blogg och var med på vår tävling för att ha chansen att vinna vår hemliga present. Det enda du behöver göra är att svara på vad DU tycker är vårens/sommarens mode.



Glöm inte att besöka vår webbutik: http://www.shimmer.nu. (Där vinsten såklart kommer ifrån)

2009-03-08 @ 09:50:18
URL: http://shimmerbloggen.blogg.se/
Postat av: Mona

Låna hem Michaela vet ja!..

2009-03-08 @ 13:37:36
Postat av: Michaela

hej tänkte just skriva det är det på Lördag kväll så kan jag vara Barnvakt inga problem : )

2009-03-08 @ 16:57:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0