Inkomster... och utgifter!


Igår kom min kära son och ville att jag skulle öppna hans spargris. Jag försöker alltid undvika det eftersom det alltid blir pengar liggandes överallt och samtidigt tycker jag inte att pengar är något att leka med. Låtsas pengar OK, men inte riktiga. Det är jättebra att han vill "mata" sin spargris och tycker det är kul, men det ska vara de gånger han får en slant extra eller så, inte för att vi öppnat spargrisen och tagit ur pengar som han sen ska mata tillbaka. Nej, sa jag, å så fick det bli.

Då tittade Kalle på mig och säger bedjande och klokt:
-"Men mamma, spargrisen måste ju bajsa ibland också!"



Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: ulle

precis så sa Lindas pojke för några dagar sen oxå...måste ha nån koppling till svininfluensan ;)

2009-11-24 @ 08:36:27
Postat av: ulle igen

det är nog jag som fått svinis i hjärnan...det va inte Lindas pojk jag läst om förut...det va ju din Kalle på fb :) Haha har nog dragit i mig lite för mycket ångor från hårtoningarna nu i veckan.

KRAM från FÖRVIRRAD rahm

2009-11-24 @ 12:17:02
Postat av: Anna Nämd

Ja dina barn,,,dom är speciella..Precis som sina föräldrar...

2009-11-24 @ 21:57:04
URL: http://pirateoflisselhed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0