Hos fotografen!

Det blev en praktikdag idag. På skolan har mina klassisar fått göra en "makeover", men jag hade lite andra uppdrag som fick lov klaras av. Tillsammans med mina framtida medarbetare på hårteamet har jag nämligen varit och fotats hos Kola productions. Vi knäppte lite olika gruppbilder och resultatet kommer bli skitbra tror jag. Bilden kommer så småningom finnas i skyltfönstret till Hårtemet, så håll ögonen öppna. Fotoraferingen var så rolig, underbar fotograf och härliga "modellkolleger". Vi skrattade oss igenom uppdraget kan jag lova. Jag ville inte gå därifrån, "bara en bild till". Om jag föds på nytt skulle jag gärna bli vacker och jobba som fotomodell... det är skitkul :)

Även fortsättningen av dagen innehöll aktviteter från modelllivet. Tillbaka i salongen fick jag agera sminkdocka åt Tina som skulle testa sminktekniker till nästa visning. Även här blev det skratt... å tårar :)

Men dagen har även innehållit praktiskt frisörarbete. Förutom att hjälpa de andra tjejerna med diverse jobb har jag fixat håret på Michaela. Hon kom in med brunt hår (för er som är insatta i färgkartan: en 4 skulle jag gissa). Jag började lägga en mörkbrun (en 3a) i utväxten. Därefter vävde jag ut slingor i hela överhåret och la mörkbrun (3a) på resten. Resultatet blev ett mörktbrunt hår med guldiga slingor, jättesnyggt! Både jag och kunden var nöjda och glada.


Inte bästa skärpan och färgen på fotot men ni ser i alla fall vad jag menar...

I morgon bär det av till Falun igen :)

Sol Jenny

PS. Jag har varit duktig och sprungit 30 minuter idag, 4,5 km blev det... ;o)

Kommentarer
Postat av: Annika

Vad då; föds på nytt???? Hur tänkte du nu? I min bok behöver du inte vänta på nästa liv; satsa du på att vara modell nu, då behöver du inte vänta så länge

2009-09-21 @ 21:44:27
Postat av: Anonym

Tack Annika ;)



Sol jenny

2009-09-21 @ 21:47:35
Postat av: Anna Nämd

Har inte du modelluppdrag nr 2 inom kort snart, så vad f .. n menar du!! hA HA ;)

2009-09-21 @ 22:42:40
URL: http://pirateoflisselhed.blogg.se/
Postat av: michaela

NÖJD kan man säga att jag är TACK :) DU ÄR BÄST <3

2009-09-22 @ 08:41:26
URL: http://kriiiistall.blogg.se/
Postat av: Emma

Vad fin Michaela blev, vad duktig du är!

Ska verkligen bli jätte skönt att åka hem nästa helg- jihooo! Tyckte att mamma kunnde behöva kidnappas en heldag till Kupolen. Skönt för henne att komma iväg lite. Händer ju inte så ofta tyvärr...



Ha det så bra!

Kram kram

2009-09-22 @ 12:10:08
URL: http://spirans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0