Oskyldig till motsatsen bevisats?? ...tveksamt!

 Jag borde kanske inte lägga mig andras liv och framför allt inte ha åsikter om vem som gjort vad, men det är svårt att låta bli att dra egna slutsatser kring dagarnas stora nyhetsrubriker.
Har Alm dödat sin sambo Linda Chen????
Dessa frågor har jag försökt lägga ifrån mig och inte befatta mig med sedan jag slutade som vikarierande journalist, men ibland måste jag skriva av mig även i dessa frågor. Och i det här fallet kan jag inte annat än tro att han är skyldig. Jag har till och med svårt att tro att någon INTE tror att han gjort det. Fattar inte varför han inte kastar in handduken. Talar om hur det gick till och tar sitt straff. Det mest naturliga skulle kanske rent av vara att han hade tagit livet av sig där i skogen bredvid henne för att visa sin ånger... Att han kan gå på krogen med kompisar på den tänkta bröllopsdagen, dyker inte upp på jobbet, kommer springande ut ur skogen lätt bränd, påstår sig "råkat" hitta henne och det efter att ha varit försvunnen ett par dagar, läste till och med att han sa sig ha vaknat vid en eld med henne bredvid sig...???? Han måste vara grovt schizofren!!! Han har ljugit för länge för att det skulle vara en olyckshändelse, ett bråk som gått överstyr. Jag blir mörkrädd bara av tanken att det finns sånna människor. Måtte han dock ta sitt förnuft till fånga och erkänna sitt brott. Det skulle nog göra livet, om möjligt, något lättare för anhöriga. Kankse kan de få svar på några frågor för att gå vidare.

Avspärrningen till fyndplatsen där man hittat kvarlevorna efter någon som tros vara Linda. Vid 15.30 tiden idag fanns flera polisbilar och sevila på platsen. Skulle varit spännande att höra vad som pågick!!

Låt oss dock säga att jag har fel, att stackarn faktiskt är oskyldig. Att någon annan drogat ner Alm och släpat dit honom i skogen bredvis Linda. Då pratar vi om en ännu stördare människa, ett monster. Jag lovar att i så fall skriva ett nytt inlägg och be Alm om förlåtelse. I så fall har jag gjort en stor felbedömning. Men just nu tror jag inte det.

Vad tror ni?????

 Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: Anna Pannskrutt

Skyldig, tror jag!

2009-09-22 @ 20:41:29
URL: http://pannskrutt.blogspot.com
Postat av: Emma

Tror han gjorde det... Usch! :(

2009-09-22 @ 21:01:03
URL: http://spirans.blogg.se/
Postat av: Emma

Tror han gjorde det... Usch! :(

2009-09-22 @ 21:01:16
URL: http://spirans.blogg.se/
Postat av: Angelica M

Tror att han gjorde det, vi vet ju inte alls vad han har för förklaring, men låter mycket konstigt.

Sedan säger de som känner honom att det inte kan vara han, hans ex har aldrig sett några sådana tendenser, stugägaren tror att någon vill sätta dit honom och annars är han en mycket bra skådespelare.

Men TÄNK om någon verkligen satt dit honom, vilken fruktansvärd sits! Han hade ju bytt nycklar eftersom han kände sig hotad och så sa han att hon varit mordhotad i tio år. Nej... mycket förvirrande! Men statistiken talar ju för att det är han. Sanningen kommer fram till slut =)

2009-09-23 @ 20:35:28
URL: http://ejkla.blogg.se/
Postat av: Anna Nämd

Guilty!!!

2009-09-23 @ 21:47:23
URL: http://pirateoflisselhed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0