Det är så hälsosamt och stärkande i fjällen...

Idag är jag trött, men det efter en underbar helg!

I fredags packade vi in oss i Dahlbergs bil för färd mot Storfjäten. Det var lite tomt att ge sig av utan Mona (som grisar runt i Thailand) men jag har verkligen längtat efter att komma upp till fjällen igen så det var ett stort fång glatt humör som satte sig i bilen. Dessutom skulle Annika upp så jag behövde inte känna mig ensam.

  

Fredagskvällen spenderades i stugan med några öl och "goda grannar". På lördagen vaknade vi vi 7-tiden av två klarvakna barn, vilket var helt ok eftersom vi skulle till Lusth-stugan och jobba. Jon, Micke och Joakim tog sig an taken medan jag Annika och barnen började måla nya Lillstugan (som Mats Lusth nu sagt att han ska döpa efter mig "solstugu"). Barnen bara älskade att kladda runt med färgen överallt. De målade huset, stenar, kvistar... ja till och med lingon. För att inte tala om dom själva. Dum som jag var knäppte jag inga kort. Anledningen är att Micke sprang runt som värsta papparazzin så jag hade tänkt ta kopior, tills vi upptäckte att det inte fanns något minneskort i kameran. Tro om det kan finnas ett inbyggt minne i kameran????

Efter en heldag med pensel i handen lämnade jag de andra en stund och gav mig iväg på en liten träningsrunda upp på fjället. Det är verkligen sjukt vackert i fjällen på hösten. Innan jag vände ställde jag mig i blåsten och bara njöt av den fina utsikten och alla härliga färger. Saknade verkligan min systemkamera när jag stod där, men som tur var hade jag telefonen med mig och kunde föreviga stunden, även om det inte går att jämföra med "live"

 


Tillbaka i stugan dukade Annika fram en härlig middag och därefter tog vi ett dopp i den vedeldade badtunnan. Jag älskar att sitta där med en öl i handen och titta upp i den kolsvarta himlen som fyllts av stjärnor...

Det blev en helg helt i min smak. Barnen älskar det, Jon älskar det och jag älskar det. Jag längtar redan tills vi kommer dit nästa gång. Kanske, kanske kan vi klämma in en helg innan snön (å tå tänker jag inte på första flingorna) lagt sig. Jag vet två killar som började prata om det redan innan vi lämnat gården... :)

Sist men inte minst måste jag bjuda er på en av helgens härligaste bilder på mina änglar!

Dom bästa!

Kram på er
Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: Annika

Från Lusth-stugan, som nu har annexet solstugu på tomten, kommer ett jättestort TACK för den gångna helgen. Utan er alla skulle vi nog inte klara oss länge; vad gör alla människor som inte har sådana underbara vänner som vi?

2009-09-28 @ 08:49:34
Postat av: Anna Nämd

Ja jag håller med, vänner är ett av det fina här i livet. Rövhål kan dra åt he...te ;)Åh vadhärligt det ser ut, men Jenny nu får du sluta tjuvträna, nästa gång springer vi tillsammans...got IT?

Ebba o Kalle är såååååååå sööööööööööööööta, liknar faster...hi hi Kram kram

2009-09-28 @ 22:16:22
URL: http://pirateoflisselhed.blogg.se/
Postat av: Mona

nÄ..NU jäklar ar jag tillbaks..humpf..bara att vara dar UTAN mig..snyft..nu skall jag allt fundera ut nått elakt till straff.. blodpudding eller levergryta kanske :)



Å dessutom Solstugu..nämen dra pa trissor..sjalv har man inte ens blivit omnämnd som en ljusstake ens..mohahahahaha.. arch det får bli som ikea.. döp oltunnan i ära till mig! :)



I´m back and I love it!

2009-09-29 @ 14:42:32
Postat av: Denice

Hahah! Jaaa! :) Det är bara jag som får skulden att inte kunna något, så skrattar ni och så kan ni inte själva :D hahahah



Ja, ska nog göra de :) Ska ta hem papprerna imorgon:)

2009-09-29 @ 18:51:32
URL: http://deniceskold.blogg.se/
Postat av: Annika

Mona is back; vi kan ju faktiskt kalla den andra byggnaden på tomten wreshyttan...Eller? Du ska se att vi kommer på något!

2009-09-29 @ 21:38:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0