Ser fram emot en ny dag med nya möjligheter, för den här var kass!

Känner att jag varit riktigt urkass på bloggfronten ett tag. Kan inte lova att det blir bättre... men jag ska försöka. Anledningen har varit att jag varit så slut de sista dagarna. Känns som det är så mycket som händer som skapar tankar och eftersom det redan är så fullt upp blir varje småstak så stor... varför är det så????
Idag kände jag att dessa småsakseländen bara tog sitt pris, men med det föddes faktisk lite skrivarinspiration :)

morgonen började med att jag drog mig ur sängen och motvilligt letade fram träningskläderna som fått vila sedan i juni (om man bortser från en 30 minuters springtur tillsammans med sonen på cykel). Övervägde om jag skulle stanna hemma, men drog ändå på mig utstyrseln och styrde bort till Lisselhed för att hämta upp Anna. Tittade på henne och sa bara:
- Idag var det nära...
- Vadå, att du hade stannat hemma?!
Jag svarade med att nicka.
Vi styrde iväg och jag hann inte ens uppför backen innan jag hade hela koppen med nyponsoppa i mitt knä.. GGrggrrrr!
Med en näsduk torkade jag bort det värsta och vi for vidare till Falun.

Skoldagen började som sagt med ett träningspass. Här var dock dagens possitiva grej, Body Combat, hade gärna tagit ett till pass nu på kvällen. Så härligt att få ur sig all frustration, irritation, ilska och andra negativ energi som man samlar på sig... äntligen ett sätt att bli av med den och få användning av den. Dessutom var ledaren grymt bra och peppande... längtar faktiskt lite till nästa pass redan nu :)

På väg tillbaka till skolan stoppades jag och Anna av en tjej från sveriges radio. Hon ville ställa en fråga om vad vi tycker om förslaget att slopa karensdagen, vilket skulle gynna utrotning av svininfluensan! Idessa frågor tänker jag inte ens lyfta ett finger för att försöka ta ställning, men Anna som egen företagare var snabb att hoppa på... hennes åsikt!? Ja den får ni goggla på fram ;) Så här så det i alla fall ut:

Kolla in hennes stil, med ena handen i byxfixkan, i andra ett bananskal, oknutna skor och tovigt hår utan balsam!! Trovärdig och respektingivande brud det där....
I bakgrunden ser ni skolans humoristiskaste kille... här köper han en 90 g hamburgare direkt efter träningen kl 9.30 på morgonen!

Dagen rullade så på tills jag efter lunch skulle gå på toaletten. Jag låser dörran, vänder rumpan åt toaletten och ska dra ner byxorna... "PLUMS" jag bad en stilla bön att det inte var sant, att jag hört fel, eller att det åtminstonde inte var det jag trodde det var... men förgäves. Längst ner i toalettstolen låg min mobiltelefon som ramlat ur min bakficka! Det var bara att dyka efter, slita isär den i så många delar som bara gick och lägga den på tork framför hårblåsen. När jag kom hem fick Jon igång den och än går den, hoppas den fortsätter med det!

Nu ska jag umgås lite med Jon och fixa kvällsfika.
Vi ses när vi hörs!

Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: Anna Nämd

Fan Jenny nu asgarvar jag! TACK det behövde jag...;)

Men varför händer alltid allt på samma gång, det är mystiskt!!! Body combaten var verkligen kanon, längtar också, men känner redan av i axlar o rygg, den tog bra...

Kram o sov gott! Ses imorgon 06.30. ( bilen är tankad;))

2009-09-02 @ 20:40:16
URL: http://pirateoflisselhed.blogg.se/
Postat av: Mona

Åh så ringde jag för första gången på morgonkvisten och ville bara säga -ingenting..

(för er som läser..så är det alltid Jenny som brukar ringa när hon sitter i bilen på väg till Falun)



-det måste ha varit en känsla jag hade om hur dråplig Er dag skulle bli.. jaaa..nu är det befogat.. Ny dag nya möjligheter! fniss



Anna- snygg som en..öh..

2009-09-03 @ 07:51:14
Postat av: ulle

hihi jag tycker Anna poserar som ett proffs,har sett på "top modell" att man ska lyfta ena foten sådär som hon gör för att se lite mer graciös ut ;)

2009-09-04 @ 08:12:28
URL: http://lofvargarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0