Eld i baken... eller i busken!

Veckan börjar närma sig sitt slut... i alla fall skolveckan, å i morgon är jag LEDIG! På schemat har vi praktik men eftersom Anna ska till stockholm på jobbresa, och jag jobbade hela lördagen, har vi kommit fram till att jag kan ta en välbehövlig dag "off". Så vad ska jag hitta på då?? Någon sovmorgon blir det inte tal om. Barnen ska skjutsas till skolan och dagis till 8. Eftersom förskolan slutar 12 hämtar jag upp båda barnen då och om jag orkar tänkte jag ta en liten shoppingtur till Mora. Barnens klädförråd behöver fyllas på.... :)

I skolan har jag haft några kämpiga dagar. Vet inte riktigt vad det är men jag har känt mig ur form. Tisdag slog värsta huvudvärken till och den återkom under onsdagen. Tur att Anna hade supertabletter med sig. Idag har det varit något bättre men långt ifrån på topp. Vad det gäller frisördelen har det varit både upp och ner. Nergångarna skiter vi i... men i onsdags var det riktigt kul. Jag klippte en tjej som kom in med ganska långt hår (ca 1 dm nedanför axlarna). Underhåret var lockigt och överhåret rakt. Hon ville klippa sig ganska kort, kort page med gradering. Jag blev först lite orolig hur jag skulle få till det med det raka och det lockiga, men med Annas ledning blev det såååå fint. Bäst av allt är att kunden själv blev så glad att hon kramade om mig efteråt.

Idag har jag fått ett helt annat klipp. Jag berättade ju förut om min mani att få en massa gjort när Jon är borta, men att jag i år lagt allt sånt åt sidan. Tänk, vips händer det saker. Erik har varit här hela kvällen och ansat min häck så den är så fiiiiin. Jag åkte förbi syrran för att hämta Ebba och maten stod på bordet åt oss och Erik stod redo med häcksaxen och jag behövde bara luta mig tillbaka och låta det hända. Nu har jag i och för sig lite krattning som jag borde ta tag i imorgon, men det kan det ju vara värt... bara jag fått en hög har ju Erik lovat att komma tillbaka och hämta den.


Tack Erik för hjälpen. säg bara till när du vill att jag ska ta hand om din häck...

Sol Jenny


Kommentarer
Postat av: Anna Nämd

Teamwork-familjer emellan, eller inom La Familia!



Hi hi



Kramen A

2009-09-17 @ 22:03:24
URL: http://pirateoflisselhed.blogg.se/
Postat av: Anna Nämd

Teamwork-familjer emellan, eller inom La Familia!



Hi hi



Kramen A

2009-09-17 @ 22:03:35
URL: http://pirateoflisselhed.blogg.se/
Postat av: Anna Nämd

Teamwork-familjer emellan, eller inom La Familia!



Hi hi



Kramen A

2009-09-17 @ 22:04:03
URL: http://pirateoflisselhed.blogg.se/
Postat av: Anna Nämd

Opps det hakade sig här också, jag har ett inbyggt datafel...bip bip...skrap...over and out...

2009-09-17 @ 22:04:22
Postat av: Sofia

Haha, skönt att du får hjälp med häcken när Jon är borta.

Hoppas verkligen att jag också kommer in och är 8 cm öppen :) Hade du lätta förlossningar?

Ja, det är sjukt spännande nu. Jag längtar ihjäl mig.

Trevlig helg.

Kram kram.

2009-09-18 @ 22:25:06
URL: http://sofialiv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0