Vi är inte bara (blivande) frisörer... vi är modeller oxå!!

Vilken vecka. Först vill jag börja med att talka om att min älskade mormor har kommit hem. Hon har fått fylla på medicinförådet men mår utmärkt och strålar som aldrig förr. Hon får en verkligen så glad bara man hör hennes röst. Det är så skönt att hon är tillbaka hemma. Jag älskar dig mormor.

Annars är det frisörbestyr som helt klart har dominerat veckan. Måndag till torsdag har jag som vanligt pendlat till Frisörcentrum i Falun och i fredags hade vi praktik. Jag hade tagit med mig min klasskompis Carran och tillsammans skulle vi fixa en rad modeller inför lördagen (till vad , får du läsa om längre ner i inlägget). Jag började dock med att klippa en klassisk herrklippning som Tina varit snäll och fixat till mig, men efter lunch var det modeller för hela slanten. Jag och Carran började med att färga några killar från Scott-linjen. "min" kille fick även ny färg i skägget och brynen och efter sminkningen under lördagen förvandlades han till en riktig "hunk" :)
När jag på fredagskvällen hämtat upp mina barn hos syrran var det en trött Jenny som kröp ner med barnen i sängen. Kanske inte helt konstigt att John Blund kom på besök redan före 22.00

På lördagen var det tidig morgon som vanligt. Eftersom Jon gett sig iväg på älgjakt sedan i fredags fick mina snälla svärföräldrar ställa upp som barnvakt. Barnen spändes så fast i bilen och vi begav oss till Furudal där farmor och farfar väntade i husvagnen. 9.10 var jag tillbaka i Orsa och klev in på Hårteamet. Dagen skulle bestå av filminspelningar med stylingtips. Min roll under dagen var assistent, kaffekokerska, städerska, frisör, fixare, diskare, och slutligen modell. När det var min tur att ta plats i sminket kom tröttheten ikapp (för mig = hysteriskt fjortisfniss). När kameran rullade hade jag dock återfått koncentrationen och materialet så helt ok ut. Ska bli spännande och se vad det kan bli av det :)

Lite smakprov <3
  

          

Nu väntar en ny vecka. Hoppas verkligen jag hinner med lite bloggande. Det är lite tufft att hinna med allt när man är själv, ska fixa skolan, skjutsa och hämta barnen, vara mamma och sköta hem, handlaing, tvätt osv... fast jag ska inte klaga. Det är en vecka... sen är älskling hemma igen :) Dessutom har jag en underbar backup runtom mig. Tack alla nära och kära.

Bara Mona som sviker och drar till Thailand 2 veckor...!!!!
- Hur tänkte hon där???? ;)

Ta hand om er där ute!

Sol Jenny


Kommentarer
Postat av: Anna Nämd

Ja denna Mona!!!!



Även om vi haft hektiska dagar så har de varit bra och vi har haft mycket kul. Än en gång tack för hjälpen tjejer! Jenny du är duktig du ;). Snygga ni blev!:)



Kram A

2009-09-14 @ 07:47:42
URL: http://pirateoflisselhed.blogg.se/
Postat av: michaela

Jaa hon bara lämnar oss! vill träffa Ebba och Kalle snart :D

2009-09-14 @ 09:13:25
URL: http://kriiiistall.blogg.se/
Postat av: Anonym

hej.. skulle bara höra om man kan komma till er skola å göra håret,eller är du på hårtemet nåt också? hade tänkt mig nåt nytt med håret :) du verkar så duktig på det du gör.

2009-09-14 @ 23:10:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0