Fast i underlandet!

Nu skulle vi ha setat pa flyget och snart narmat oss sverige.... men schi fick vi. Men igentligen borde jag inte va forvanda. Inget har ju riktigt blivit som det var tankt pa den har resan.... heller. Efter en snabb tripp till flygplatsen igar fick vi atervanda och forsoka boka om vara biljetter, torsdag fanns de forsta platserna. Dumma dumma vulkan. och dumma dumma vind som blaser allt ner over europa. Det har ar ju helt sjukt. Tur att vi blivit vanner med tva av busschauforerna pa utflykter vi varit med pa sa vi fick sova hos en av dem i natt. Idag tar vi ater in pa "varat" hotell i stan.

  

JAG VILL HEM.

  

Innan min avrea forstod jag inte riktigt hur jag skulle sta ut med att vara utan barnen i 2 hela veckor. Inte for att de inte skulle ha det bra utan for att jag sjalv inte klarar det. Under vara "sista" dagar sag jag verkligen fram emot att packa resvaskan for att atervanda hemat.... Men allt har blivit bortslaget. Torsdag fanns de forsta lediga platserna ldiga pa ett plan, sa nu ar det bara att hoppas luftrummet klarnat och flygplatserna ar oppnade da, annars vet man aldrig nar nasta biljetter finns. For var dag som gar och flyg talls in blir det ju allt fler passagerare som slass om platserna. Ma vadergudarna och vulkangudarna och allt vad det nu kan va vara med oss.

Sa vad gor vi?????
Melbournne ar en underbar stad sa det borde inte ga nagon nod pa oss. Men resebudgeten tryter ganska snabbt nar det blir extra veckor man inte raknat med, speciellt da priserna ar jamforbara med hur det ar hemma. Idag har vi tagit en promenad i hamnen, tittat pa batar och forsokt njuta av tillvaron. Foljande dagar kommer troligtvis se ut pa liknande satt. En tur till beachen for en strandpromenad, sitta och lasa en bok och prata... ja visst ar det underbart. Jag forsoker verkligen njuta, och lyckas riktigt bra, men HEM ar sa hogt uppe pa min onskelista just nu.

Sol jenny

Kommentarer
Postat av: Susann Lindblad

Vi kan ju skramla till eran reskassa om ni behöver. Alla kan ju åka till Jon med en slant som förskottsbetalning för en klippning eller nåt, så kan han sätta in åt er.

2010-04-18 @ 14:15:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0