Roligt jobb!

Ibland undrar jag hur kul man får ha på jobbet! Jag har mina dagar när jag känner mig trött, oinspirerad, inte lika glad som alltid, stressad, på dåligt humör och bara less... men oftast, oftast är det otroligt kul att va på jobbet. Det är till och med kul även när det är träkigt, typ. Ibland beror det roliga på att man har roliga kunder. Ibland beror det på att vi som jobbar där har så roligt tillsammans. Ibland beror det roliga på att man får ska något snyggt. Men ibland beror det roliga på att det bara dyker upp helt tokiga saker eller situationer.

Igår dök en sån situation upp! ...en sån som får en att skratta hysteriskt och vi får lugna oss själva för att inte verka alltför oseriösa. Det är då tur att vi har kunder med humor. hur som haver staplade en kille in på salonen, klädd i beiga byxor och röd träningsoverallströja. (ännu en förklaring till varför journalister blivit utsedda till den sämst klädda yrkesgruppen, sen finns det ju undantag som bekräftar regeln) Han började ställa frågor kring politik och visade sig komma från Sveriges radio, P4. Efter ett kort samtal fick Anna ställa upp som "intervjuoffer", vilket inte var första gången när vi är tillsammans :) Killen säger: "då går jag ut och sen kommer jag in och sätter på dig". Jag höll på att dö av skratt och kunde inte låta bli att upprepa vad han sa "skulle du sätta på henne???" Killenb hade otroligt skön humor och var härligt social. Sen rullade det på. Slutade med att jag fick gömma mig på andra sidan väggen för att intervjun skulle kunna genomföras.

Som jag sa handlade intervjun om politik och det kommande valet. Hans frågor gällde hur man skulle få ett mer levande centrum i Orsa. Vi disskuterar lite tillsammans om just dett, om vart centrum i Orsa är någonstans??? I intervjun pratade Anna om försöket med gågatan i Orsa som nu ekar tom... och hur man ska kunna förbättra orsa centrum. Bla bla bla..... Så var intervjun slut (Dvs, del 1). Killen går ut, kommer tillbaka (han gjorde så några gånger...). Han hade då gått från vår salong och mot Frelins, för er som vet vart vi är, men vänt. Så frågar han vart den där gågatan är som Anna pratat om i intervjun???? Jag DÖR ännu en gång! han har inte ens insett att gågatan är just den har gått på när han letat efter den! Fatta vad fel Orsa är! Anna följer med killen ut och pekar på båda riktningarna av "gågatan". De blir så stående där ett tag innan killen ännu en gång kommer med Anna in... för att återuppta intervjun! Efter ytterligar några frågor avslutar han med att fråga vilken frisyt som är inne i Orsa just nu, och Anna svarar:

- ***** PIP******!

>ASGARV<

Jag tänker inte avslöja här vad hon svarade.... men jag hoppas, jag hoppas dom tar med det under sändningen i morgon (torsdag) mellan 15-16, Valextra från Orsa, Kanalen är P4.

I morgon är Anna på skolan i Falun och sliter med eleverna på Frisörcentrum, men vi kommer ändå "njut" av hennes stämma på salongen. Klockan 15.00 rattar vi in P4s kanal och höjer volymen. ...gör det du också vett jag !


Radioapan. Jag missade fota under intervjun på salongen så jag slänger in en bild från en tidigare "session" istället. Kolla in stilen, frillan, banalskalet och den oknutna skon! Det är min chef det!

Sov gott världen!
Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: Mona

Lovely - jag hade oxå velat bli på... ;)

2010-08-26 @ 13:05:24
Postat av: Anna Nämd

Ha ha ja vissa är jagade! ;) ;)

2010-08-26 @ 15:06:33
URL: http://pirateoflisselhed.blogg.se/
Postat av: Karin

men vad fasen Älvan..sak samma:)

Trevlig helg.

På tisdag flyttar vi-hoppas att ni tittar förbi någon kväll framöver!

(Du kan alltid få klippa min kära dotter:)

2010-08-26 @ 22:43:05
URL: http://ellasmammasliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0