Allt är inte guld som glimmar...

Min sista helg av semester är över... och jag har inte ens varit ledig! ;)

Idag har vi haft en riktig familjedag med utflykt och allt. Jon slet upp mig ur sängen, där jag själv hellst hade stannat med min huvudvärk och trötta ögonlock (trots en lugn lördagkväll och många timmars sömn). Upp kom jag och med lite kaffe i magen for vi ut i skogen för att leta guld. Av någon anledning blev Ebbas regnbyxor kvar hemma, något vi andra tydligen också saknade, men ut i skogen och regnet bar det. Både Kalle och Ebba knatar på riktigt bra när vi är i skog och mark, även om de ibland kan tycka det är lite jobbigt. Klagan försvinner dock snabbt när de hittar sig ett blåbär, en spindel, en älgbajs... eller vad det nu kan vara. Efter ett tag kom vi till vår guldgruva och fyllde vår hink (ja... jag måste inhandla en korg) med skogens guld. När vi kom tillbaka till bilen var vi både trötta, genomblöta och kalla. Barnen klagade dock inte lika mycket som vi vuxna. Kalles stövlar kunde vi hälla vatten ur och mina och Ebbas jeans droppade det om. Det var bara att klä av hela familjen på underkroppen, fylla magarna med kaffe, festis, kaka och bullar och styra hemåt.


På eftermiddagen tog jag mig en tur ut på gården för att fota garageväggen nu när den fått färg. Jag lovade ju att återkomma med bilder på resultatet tidigare här i bloggen... om det nu är någon, mer än jag, som bryr sig om en gammal garagevägg...
 
Visst är det lite skillnad!

Tog även en bild på ladan som jag nu börjat måla. Hur mycket mer som blir målat denna sommar, om ens något, vet jag inte. Har gjort klart de lodräta plankorna, timret hoppas jag få hjälp av Jon att få färg på. Han har nämligen lovat att fixa en färgspruta till det. När, var och hur återstår att se...

När jag gick min lilla trädgårdsvandring ;) kunde jag inte låta bli och fota blomsterlandet vi har på gården. Det fanns där när vi köpte huset och jag har inte gjort mycket mer än att försöka hålla bort lite ogräs. Har verkligen en dröm om en trädgård full med blommor och växter, men det får väl bli när man blir pansionär eller så... tills dess får jag njuta av det jag har :)

Ebba följde med mig runt och fotade och ville självklart att hennes land också skulle vara med på bild. För övrigt är barnens land det jag gillar mest. De har själva sått fröna och sprungit och vattnat ( det lilla man nu har behövt vattna denna sommar). Visst är det fint...

...om än lite "spretigt" ;)

Ser man till det lilla är det däremot gudomligt! avgör själv:
   

Ser ni solen i mitten av blomman? ...så coolt, mina solbarn odlar solblommor, å snart hoppas vi deras SOLrosor slår ut!

Måste avsluta detta inlägg med att skicka de STÖRSTA LYCKÖNSKNINGARNA till helgens brudpar, Terese och Linda och deras män. Hade den stora äran att klä (bokstavligen) dessa två coola brudar i lördags. (jag gjorde Terese och Mikaela gjorde Linda). Eftersom jag var med ända till kyrkklockorna började ringa och portarna slogs upp så passade jag på att ta lite bilder i "förbifarten". Det här var min bästa bild, som Tyra B skullle ha sagt ;)



I morgon är det tillbaka till jobbet som gäller, så sängen here I come!

Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: Anna Nämd

Puss på dig gumman, du tar så fina bilder! Brudarna såg fantastiskt coola ut! Har lite Jenny abstinens...Men finast är fasters princessa, all time...;)

2010-08-01 @ 22:51:18
URL: http://pirateoflisselhed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0