jobba..dabadooo!

Nu är man på gång på jobbet igen, i full speed! Vid halv fyra hann jag få in maten i micron... man kan ju undra vad den smakade??? Men vad gör det när man får släppa loss kreativiteten på underbara kunder. Brukar inte lämna ut mina kunder i bloggen, åtminstonde inte utan att de blivit tillfrågade, men idag gör jag ett undantag. Det får bära eller brista.... Min favvo idag var nog A.S. Man får ett litet extra smile när kunden är öppen för ALLT, more or less... Som A.S. som kommer in med guldblont hår, halvlångt uppklippt. När man frågar hur hon vill ha det så svarar hon, gärna lite längd kvar men ta absolut bort det slitna. Sen vill jag ha någon färg/sling effekt. Måste bli lite nytt.lite mer rocken roll... inte så sött (tror till och med hon sa tantigt... ).

När förslaget blev att jag skulle klippa kort på ena sidan, klippa upp ordentligt uppepå och göra osymetrisk frisyr för att sen bleka upp och nyansera åt den gråa tonen, lägga mörkt på det korta på sidan och en röd effekt med en mörk effekt intill på det längsta partiet och en lika effekt i luggen... ja då hängde hon bara på :=) Eller igentligen visste hon inte helt och hållet vad jag skulle göra.. HA HA, men hon gav mig fria händer utefter vad jag sa. Hon hade ju haft chans att protestera, det sa jag till henne att göra. Är Joakim min manliga crazymodell där jag får använda min kreativitet till max, ja då får nog A.S. bli min kvinnliga motsvarighet. Ni gör mig sååå GLAD! Det är synd att jag inte hade tid att ta en bild på resultatet för det blev riktigt coolt! Gillar speciellt effekten bak med det röda och det mörka... MMmmmmm!

Min sista kund var också lite speciellt att klippa. En tjej på 7 år som ALDRIG hade klippt sitt hår i hela sitt liv! (bortsett från när hennes mamma klippt luggen för några år sedan men håret bak var aldrig, ALDRIG klippt!) Pappan kom med mobiltelefonen och fick lov att knäppa kort. Jag tror det blev ett bra första möte med frisören. Både tjejen och henns syster fick en färgslinga i håret och såg nöjda och glada ut när de lämnade salongen.

Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: Anna Nämd

Moha ha !!! Bra jobbat Jenny! men sen är du en klart lysande stjärna! Snygg är du också! ;) P o K

2010-08-03 @ 22:10:12
URL: http://pirateoflisselhed.blogg.se/
Postat av: Karin

Modiga kunder du har!:)Jag hade svimmat av lite färg.

Ses snart igen.Kram Karin

2010-08-06 @ 23:16:00
URL: http://ellasmammasliv.blogg.se/
Postat av: Karin

Modiga kunder du har!:)Jag hade svimmat av lite färg.

Ses snart igen.Kram Karin

2010-08-06 @ 23:16:11
URL: http://ellasmammasliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0