riktigt rik på riktigt!

Inför den här kalla hemska hösten har jag ju haft 3 önskningar! (ja ja... nu struntar vi sånt som fred på jorden och oändligt med pengar på banken). 3 "små" önskningar för att få hösten lite mysigare. När sommaren går mot sitt slut blir jag alltid sugen på att göra en eld att krypa ner framför. Vi har i och för sig en kakelugn i huset, men den är placerad i sovrummet och det är ju det sista rummet man vill värma upp!

Nej en kamin i vardagsrummet ska det va så man kan stänga av den där dumburken och istället lyssna på eldens sprakande! MYS. Till det vill jag avnjuta en stor kopp kaffe med mjölk! ...å där kom andra önskningen för höstmysen in. En lattemaskin! Det enda som nu saknas när jag sitter där i soffan framför min brasa och avnjuter en varm kopp är en bra bok. På det här sättet skulle höstmörkret där utanför förnstret var så mycke mer välkommet.

Nu har en av mina önskningar slagit in. Toppen... eller??? Vi har en kamin i huset. Tyvärr är det i form av min dotter som legat brännhet bredvid mig i sängen hela natten. Känns som jag inte fått en blund i natt, men Ebba är glad och pigg. Hur kommer det sig att det är så med barn. De har feber och vips är de uppe och skuttar igen. Själv skulle man varit halvdö i ett par dagar. Hur som haver har mina tre önskningar sjunkit till 1. Att mina barn ska hålla sig friska och krya, det är i alla fall det som är viktigast! ...och en förkylningsdust då och då kan man ju faktiskt leva med!
 
Alla välfärdsprylar i all ära... men vad ska man med dom till om man inte får vara frisk och lycklig! Plötsligt känner jag mig rik som få!

Kram
Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: Svärmmor

mycket tänkvärd men en kaffemaskin kan du nog vara värd

2010-08-31 @ 19:21:32
Postat av: Anna Nämd

Kaffemaskin som gör gott med Kaffe, tja why not! Vill också...Men Solen önska i julklapp, eller var det inte du som hade innestående födelsdagspresenter lite här o var!!! ??? ;)

2010-08-31 @ 21:52:05
URL: http://pirateoflisselhed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0