Ville

Jag har varit lite bloggtrött på sista tiden. Kanske beror det på att jag börjat jobba och att dagarna då snabbt rinner ifrån mig. Känns som jag bara vaknar, drar iväg med barnen (ett till dagis och ett till fritids), sen jobbet och kommer hem, äter, plockar och donar, lägger barn... lägger barn, nattar barn, hämtar vatten till barn, nattar barn, sitter på helspänn och hoppas barnen somnat... och ibland kanske jag och sambon får en stund tillsammans med en film! Alternativt lägger jag mig bredvid något av barnen och vaknar någon timme senare, förhoppningsvis sover även barnet då!

Flera dagar har jag tänkt ut saker jag ska skriva om på bloggen. Inte bara dessa vardagliga "dagboksinläggen" som det känns som bloggen endast bestått av den senaste tiden, utan även lite mer lättsamma som djupa tankar och funderingar tokiga som allvarliga... men det kanske jag hinner och tar tag i, en annan gång!

Idag vill jag bara berätta om vår nya familjemedlem! VILLE!
Ville kom till oss förra helgen. Jag hade tidigt bestämt mig för att han skulle komma till oss, men det visste inte resten av familjen om. Jag behövde därför en plan för att det skulle bli som jag hade bestämt. Testade lite lätt med att fråga men fick ett snabbt och klart avslag! Med min kvinnliga list styrde jag dock om det hela och nu är han här :) När jag räknat ut att Jons födelsedag låg nära datumet för leveransen fick det helt enkelt bli en födelsedagspresent från Jons syster Anna till honom, och födelsedagspresenter kan man ju inte lämna tillbaka. Dessutom vet jag att Jon blev jätteglad!


Bästa födelsedagspresenten!

Ville är en bedårande liten beigeröd kattunge, med extra tår, stora öron och snälla ögon. I maj blev våran, då 6 månader gamla, kattunge "Musse" ihjälkörd utanför vårt hus. Speciellt Kalle tog det mycket hårt och grinade länge efter honom. Lyckan i hans ögon när han förstod att vi hade fått en ny kattunge var enorm. Han vårdar nu Ville som sitt lilla barn. Han har byggt en stege till honom så han kan ta sig upp i hans säng och det första han frågar efter på morgonen är Ville, och jag tror Ville är lika förtjust i Kalle som Kalle är i honom.

 
Bästisar.

   
Visst är det ett riktigt charmtroll!

Nu ska jag ta de där minuterna med min "man" i soffan innan vi förflyttar oss till sängen. Eller det blir nog sängen direkt!

SOV GOTT!

Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: Karin

Det lär ju kanoners.Vet att jag kommer att bli toppensnygg om du ordnar till det.

Trevlig helg!

2010-08-20 @ 09:05:53
URL: http://ellasmammasliv.blogg.se/
Postat av: ulle

Såå Söööt! Har fullt upp hela helgen,men är ledig hela nästa vecka...då ska jag tanka lite Jenny tänkte jag <3

2010-08-21 @ 13:01:48
URL: http://ihuvudetpaulle.blogspot.com
Postat av: Anna Nämd

Visst kan jag det där med presenter,men Jenny det känns ändå som att du har lite innestående i presentväg, men när du minst anar det...då ska vi ha kul...hi hi. galoppetti hej galoppettiho....

2010-08-22 @ 09:40:31
URL: http://pirateoflisselhed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0