All around the world

Första gången jag ligger i sängen och bloggar, riktigt nice med en liten dator... :)

En hektisk, fullsmackad och sjukt rolig vecka närmar sig sitt slut. Redan i måndags for vi till Falun fösta gången, då de nya eleverna gick sin första dag. Tisdagen tillbringade både jag och Anna hemma i Orsa och på Hårteamet, men resten av veckan har det varit Falun. Onsdagen började vi som vanligt med träning, och ja träningsvärken kom fast jag bestämt mig för att ta det lugnt. Älskar verkligen att träna på "må bättre". Underbart gym, fräscht och superbra instruktörer.


Torsdag var det dags att lära känna de nya eleverna lite bättre. Liksom tidigare skedde detta genom lekar och stafetter. gren 1 var ballongtornbygge. Varje grupp fick en förpackning ballonger och en tejprulle. Sen gällde det att bygga högsta ballongtornet utan att det rasade. Gren 2 var curlerslalom med hårblås. Med hjälp av en hårblås skulle man blåse en curler genom en slalombana på golvet (hysteriskt kul). Gren 3 potatisskalning. Eni laget fick, utan att veta vad det skulle användas till, välja ett redskap på ett ord. Därefter delades potatisar ut oc det gällde att få ett så långt sammanhängande potatisremsa som möjligt. Däreftervar det dags för ttvärtomfrågesport. Alla fick ställa sig på led och svara på frågor en och en, ja- och nej-frågor. Svårigheten låg i att man fick lov att svara fel för att gå vidare. SKolan bjöd på lunch och därefter gick vi tipspromenad upp till Lugnet för att spela curling. Jag har aldrig tidigare ens  varit i närheten av en curlingsten, men det var superkul. Skulle lätt kunna åka ner och spela igen snart.

Fredagen var det så dags för "the big competition". Alla elever har fått chansen att delta i en tävling på skolan, frivilligt. Tävlingen gick ut på att göra en frivillig håruppsättning men kriterierna "no limits". Vinneren skulle därefter få representers skolan i en frisörtävling för studerande i Melbour, Australien. Ja du läste rätt AUSTRALIEN!!! Va var 7 tjejer som tog chansen. Jag gorde en "firegirl", med inspiration från min syster som gifter sig i februari och då byter namn till "Eld". Precis innan tävlingen satte igång avslöjade våran lärare Tom att de utökat till två platser. Det gav oss nästan 30 % chans till en resa :) Uppsättningen kändes bra, även om tiden rann iväg på slutet. Våra arbeten skulle sedan redovisas på engelska inför de andra eleverna och de nya ettorna hade fått i uppgift att agera domare genom att dela ut poäng efter olika kreterier. Det blev ganska spänt ochnervöst innan Tom kom in och avslöjade resultatet för oss.
The winner is....´



J A G !!


Jag åker till AUSTRALIEN!!!!!




Jag har nog nte riktigt fattat det än, men nu blir det träna av. Kan ju inte åka runt hela jorden för att göra bort mig....
-IIIIiiiiiiiiiiii, IiIIiiiiii, IiIIiIIiiiiiiiiiiiii!!!

Bjuder på några bilder av mitt konstverk:
 




Två kom Therese med denna uppsättning:
 

Övriga bidrag var

   
 

Får inte till det med bild till den andra deltagaren och nu somnar jag snart.

Go natt out there....

Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: Johanna

Du är/var verkligen bäst! Helt ärligt, hade jag vunnit och du inte fått åka så hade jag gett min plats till dig för du förtjänade den och gjorde den snyggaste frillan jag sett! Du kommer sparka australiensisk rööv!!!!!

2010-01-17 @ 01:45:31
URL: http://mjsl.blogg.se/
Postat av: ulle

Grattis Jenny,fan va kul :)...bara inte Sara blir nervös nu,jag menar så att inte temat håller sig kvar när hon ska bli fru Eld hihi!!!

2010-01-17 @ 09:23:46
Postat av: Anna Nämd

Hej o hoj nu blir det skoj, Jenny det här året som skulle bli lite lugnare...jag tror inte på det längre...ha ha. Du är bäst! Kram på dig!

2010-01-17 @ 14:20:39
URL: http://pirateoflisselhed.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jädrans så kul Jenny, stort grattis till dig!

Min bror bor i Australien (Sidney) så jag och kärleken var ner och hälsade på för 2 år sen. Super fint land men en helvetes lång flygresa 27 timmar... Nu flyttar han vidare tll Singapore så antar att det snart blir en ny resa, lite kortare resa denna gång. Brorsan säger att vi kan åka ner en weekend ;-D ha haha.



Lycka till!

Kram Sofia

2010-01-17 @ 15:10:52
URL: http://lovetiger.blogg.se/
Postat av: Emma

Grattis! Shit vilken cool håruppsättning, förstår att du vann. :)



Kram

2010-01-17 @ 18:49:34
URL: http://spirans.blogg.se/
Postat av: p-skrutt

Jiises krajst, va coolt håret va!! Helt klart rätt att du ska till down under... Så förtjänat! Sorry att vi väckte dig inatt, men katten var så kall om tassarna... ; )

2010-01-17 @ 21:45:46
Postat av: iana

Riktigt snygga uppsättningar. Men din var verkligen något extra!!

Rätt vinnare :)

Kram

2010-01-21 @ 12:26:43
URL: http://snostjerna.blogg.se/
Postat av: sanna i ånn

Hej!

Nu har jag precis blivit guidad hit av din kära mamma och vad glad jag är att hitta hit!

Otroligt häftig uppsättning och en väl värd vinnare!

Jag är imponerad och vet precis vem jag ska ringa nästa gång jag och Lina ska ut på ett av våra fotoäventyr i skogen.

Ha det bäst, njut av Australien och lycka till i tävlingen där!

Stora kramar //sanna

2010-03-23 @ 19:50:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0