Nice day

Nu är det helg... igen!!! Fast jag har haft ett par arbetsdagar här efter nyår så känns det inte som jag kommit igång riktigt efter julledigheten. På måndag drar det dock igång igen, och det med gasen i botten. Är rädd att det inte hinns med så mycket bloggande då. Redan på måndag bär det av ner till Falun och skolan. En ny grupp börjar då så det ska bli spännande. Dessutom ska det bli kul att träffa alla härliga klasskompisar igen... men jag saknar ju ändå mitt gäng. Tisdagen är det Hårteamet igen men resten av veckan är det faktiskt Falun som gäller. Detta betyder sena kvällar och köriga dagar. Å andra sidan kan dessa veckor ibland va de tider då det faktiskt blir mest skrivet. För mig är det avkopplande att få ur mig dagens händelser glada som tråkiga, jobbiga eller bara knasiga :) Dessutom sitter jag här med en ny dator i knät, en laptop. Det betyder att jag kan sitta bredvid min kära sambo och vara lite social och blogga, SAMTIDIGT. Det är köpet kan nog förbättr vårt förhållande avsevärt... ha ha....!!!

Idag har jag haft en bra dag. Började med ett utvecklingssamtal med min son på förskolan. Som vanligt hade jag inget att skämmas över och det var en stolt mor som lämnade förskolan med sin son i handen. Därefter var det jobb. En bra dag med två klippningar och resten av tiden  fylldes av småplock, fix och doning. Bäst var chefens överraskning som jag verkligen glädjer mig åt och ser fram emot att använda *LER*. Tack Anna!! När jag kom hem väntade två glada barn i hallen med kramar till sin mamma. Kalle (som redan gjort sin mor stolt tidigare på dagen) kom med sin pratande leksakspapegoja på vilken han spelat in ett meddelande;
"Mamma du är den bästa mamman, jag vill bara ha dig som mamma"
Detta sker samtidigt som min kära sambo stoppar in ekskivorna med plankstek i ugnen. Jag fick nästan lov att nypa mig i armen :)

Nu väntar en kväll i soffan med film och mys!!!

Sol Jenny


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0