Vilken sorts katt... Solkatt???

Till Jul fick vi hem vår lilla katt, en underbart gullig liten tjej. Det har inte vait lätt att bestämma namn. Kalle tyckte si och jag tyckte så... Jon ville ett och Ebba gav sig inte på sitt. Den stackars katten har kallats både det ena och det andra, allt efter vad som passat in i olika situationer. Jag och Jon har ju inte direkt varit kända för att snabbt bestämma namn på våra barn och våra barn verkar inte bli ett dugg bättre. Så n har vi 4 veliga, och lika envisa, viljor. För några dagar sedan enades vi dock om Ninni "Busan" Larsson. Ninni, för att Ebba bestämt att katten bara skulle heta så. Larsson för att jag kallat henne "pip-Larsson" när hon gnällt, och Busan för att det är ett bra namn att kalle henne... :)

Så ikväll satt Ninni "Busan" Larsson med benen spretande åt två håll medan hon tvättade sig på magen. Jag skulle precis till och gosa med henne när jag ser någon liten, rosa och kal "pigg" sticka fram ur "hålet".
"VA I HE-----"
Funderar på om man kan stämma uppfödaren för dolda "fel". Om man kan kräva kompensation, eller åtminstonde få pengarna tillbaka????? Hmmm! Men även om vi löser den biten så är vi tillbaka till ruta ett när det gäller namn. Jag kan inte låta bli att förespråka Loke... men hur tar vi det för barnen i morgon????? Kankse det bara är så med katter. Min första katt hette ju faktiskt Filip och fick flera kullar med kattungar... Härdanefter blir det namn som Kim, Robin och noa när jag döper en katt, då spelar könet liksom ingen roll.


Dennadär...

Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: Michaela

Men du Jenny :D Du kan ju Köra en som vi har gjort! Moa= En kille :D <3

2010-01-18 @ 08:07:40
URL: http://kriiiistall.blogg.se/
Postat av: Mona

Håller me Michaela.. det är liksom inga problem :)

2010-01-18 @ 09:15:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0