Grebbestad!

Vi är nu återvänt till hemmets lugna vrå... men fick en toppenavslutning på vår semestertripp! Några dagar med våra vänner i Grebbestad gjorde gott för både vuxna och barn. Jenny och Håkans barn,Viktor och Ida, är i stort sett i samma åldrar som Kalle och Ebba vilket gjorde att de skötte sig mer eller mindre själva och vi vuxna kunde sitta och umgås i "lugn och ro".

Barnen hade nog nöjt sig med att bara vara och leka med sina vänner. Kalle och Viktor har lekt många gånger förr men för Ebba och Ida var det första gången... men absolut inte sista. "Jag är så glad att jag har fått en ny vän" sa Ebba en kväll när jag höll  på att natta henne! Bara av att titta på bilderna kan man sia att det kan vara början på en lång vänskap :)


Barnens starkaste minne från resan kommer nog vara kraftfisket vid bryggan och på båtutflykten. Så härligt att se lyckan i de små barnens ögon när de lyckas dra upp den ena krabban efter den andra och släppa ner i sina hinkar. Kändes som att vi hade hamnat mitt i en filmfrekvens ur Satkråkan. Vi är verkligen bortskämda som har vänner med så fina smultronställen som vi får besöka och uppleva.
   


På onsdagen hade vädergudarna lugnat sig efter det tidigare åskvädret och vi tog en båttur. På ö stannade vi för att bada, sola och leka i vattnet. Jon och Håkan gick och plockade musslor som vi sedan grillade och åt på kvällen. Även om musslor inte är min "favvo"-rätt så slank det ner några stycken.

Nu återstår 2 veckor på min välbehövda semester. På den tiden hoppas jag få lite gjort här hemma, men även fortsätta ta det lugnt, ta igen mig och ha många underbara dagar med min familj.

 

PUSS OCH KRAM

Sol jenny

Kommentarer
Postat av: Anna Nämd

Ja Västkusten är och förblir Västkusten, helt underbart! Hörde att ni även varit till Falkenberg, våran pärla! Fick Jon lite flaschbacks?? ;) Kram på er.

2010-07-18 @ 11:24:42
URL: http://pirateoflisselhed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0