semesterns små händelser

Den här sommarens lediga dagar börjar nu å mot sitt slut, sen får man passa på att njuta under helgerna och hoppas vädret lockar ut oss i skog och mark för bär och svampplockning.... kanske!

De sista två veckorna har det varit den ena festligheten efter den andra känns det som. En del båtåkande, även om jag saknat de där varma badturerna jag så fram emot så mycket i våras. Får titta tillbaka på det vi gjort i sommar och försöka njuta av de minnena istället för att gräma mig och klaga på allt som inte blev av...

Vi har yrat runt på Orsas gator och torg, både med barnen och som igår då vi fixade barnvakt för att ut och roa oss på egen hand. Alltid roligt att träffa folk, lyssna på musikerna och ta en öl, men inte är yrorna vad de en gång var... så är det bara.

Orsa vattenfestival blev en trevlig tillställning med riktigt bra med folk. Det bjöds på vattenskidåkning, kyrkbåtsrodd, fallskärmshoppning, karuseller, uppträdanden och mycket mer.


 
Kalle fixade sin egen vattenfestivalaktivitet, ringåkning efter båten :)







Jag fick syrran med mig ut på lördagen och vi hade en underbar kväll tillsammans. Syns att det är solsystrarna eller hur? ;) På scenen stod Brolle som var helt OK att vila ögonen på och låta öronen fyllas av!

När det kommer till nyttogörmålen här hemma har jag fått garaget målet, vilket ju var mitt mål. Dessutom har jag faktiskt påbörjat målningen av ladan, den brädslagna biten är klar men timmret kvarstår. Jon har dock sagt att han ska sprutmåla resten så jag hoppas det blir så. 4 * 10 liter rödfärg har jag penslat ut hittills.

Nu blir det fortsatt mys med familjen. Vi är lite trötta efter gårdagens yrande!

Sol Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0