Vasaloppshelg!

Vasaloppsveckan kom och gick. Som vanligt avslutades den med att luften bara skrek av VÅR :) Förstår inte riktigt hur det går till... kanske är det all värme som de tusentals skidåkarna utsöndrar som får igång takdropp och fågelsång. Till och med solen lyckas dom locka fram. Ja, så tror jag nog det är.

Roligast på hela vasaloppshelgen (om du frågar mig eller min underbara morbror Nisse) är helt klart barnens vasalopp. Kalle åkte för 3e gången (tror jag det var) och Ebba för 2a gången. Starten går på campingen i Mora och sen skidar de små knattarna hela vasaloppsupploppet och in under det stora vasaloppsmålet. Så underbart gulligt att titta på. Kalle gav sig iväg i rasande fart, jag tog sällskap med Ebba som sken ikapp med solen. Varje vurpa (ja, det blev några) skrattade hon så hon knappt tog sig upp och sen for hon vidare. Ibland bröts hennes konsentration av att hon upptäckte något efter vägen. "Mamma, vad är det som luktar?" stannade hon och utbrast när luften fylldes av rostade mandlar. "Mamma visst är jag duktig", "mamma var står farmor och hejar på mig", "Mamma, var är våran flagga".... osv.


       

Alla solkusinerna var så duktiga och tog sig i mål.... även om Leo körde sin egen variant :) 

Söndagen myste vi i soffan och såg vasaloppet men tog oss en tur runt Hansjö med spark när barnen kom hem från Stackmora. Farmor och farfar hade haft dom under natten så jag och Jon skulle få ut och roa oss med Mona och Micke. Det blev en tur på after ski i Grönklitt och därefter ett försök att besöka öltältet i Mora. Tyvärr slingrade sig kön låååång så vi fick återvända hem till byn.

När måndagen kom var det riktigt skönt med en ledig dag. (i alla fall sånärpå, vi hade ett litet möte om hemsidan på morgonen bara) Älskar dessa dagar med barnen. Vi tillbringade hela eftermiddagen på gården där vi lekte, skottade snö och myste i solen. Till och med lunchen intogs utomhus... lovely :)



Så underbart med våren som kommer nu. :) NJUUUUTER!

Sol Jenny


Kommentarer
Postat av: Anna Nämd

Underbara bilder på underbara barn!

2010-03-10 @ 21:40:16
URL: http://pirateoflisselhed.blogg.se/
Postat av: Anonym

Låter hur underbart som helst!



Puss å kram

2010-03-14 @ 06:47:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0