R.I.P. Busy

Idag är ingen rolig dag. Under de åren som jag varit tillsammans med Jon har hundmänniskan i mig växt starkare och starkare. Jons familj har alltid haft hundar och även om jag och Jon inte, ännu, har skaffat någon egen hund så har vi ofta fått äran att ta hand om familjens hundar. Den första hunden som jag på riktigt fått vara med och uppfostra från valp är Annas Busy. Alla som någon gång fått möjlighet att möta denna glada hund förstår säkert vad jag menar när jag försöker förklara hur go, snäll och underbar den hunden är. Idag lämnar hon tyvärr detta jordlivet för att få springa fri uppe i himlen. Jag vet att det varit ett tufft beslut för matte men jag beundrar hennes styrka att ta detta beslut medan Busy har det bra och inte behöver lida... all ära till dig där Anna!
'
Det finns så många minnen. Har skrivit några rader till minne av Busy på Annas blogg:
"första minnet av Busy var när jag fick bära runt den lilla valpen i Mora under vasaloppet. Busy kröp in innanför min dunjacka och somnade med huvudet inne i ärmen... lite kontrast till några år senare när jag med stor gravidmage satt på en stol och busy fortfarande trodde hon var en liten valp och skuttade upp i mitt knä i tron att hon skulle få plats, dunk ner i golvet blev det. Vi kommer sakna dig gumman (ja tårarna rinner nu...) Men i himlen väntar många kompisar på dig... hälsa Musse från oss och ta en titt om du ser vår Elin, hon skuttar säkert runt och jagar möss under något härbre..."
'
Det kommer bli tomt, inte minst på jobbet, busy var ju liksom även en underbar arbetskamrat.
Sov gott lilla gumman
Busy och Kalle firar jul i Stackmora.
/Sol Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0