Semester SLUT.... är det bra eller dåligt???

Sista dagen på sommarens semester är slut. I morgon kör jag igång på högfart på salongen igen. Har lite jobbångest just nu men hoppas få fram den där känslan av "jag älskar mitt jobb" som finns där inne... det brukar bli bra bara man kommer igång.
´
De där dagar av sol och lata dagar på båten bokstavligen rann bort. Fick endast 1 dag av de 10 underbara dagar jag hoppats på att få sola på båten. Däremot har vi hunnit med en hel del regn. Lyckats åka till södra Sveriges regnperiod medan solen stekte alla här hemma i Orsa. Inte nog med det så förstörde några idioter min båtlycka genom att gå in i vår båt och ta brandsläckaren och spruta ut på Sandheds båthamn, tog fiskehov och laddaren till telefonen. Dessutom hade kapellet rivits sönder på ett ställe.... Inte kul! När vi kom tillbaka från semestern låg en ny brandsläckare i båten och fiskehåven var tillbaka.... ??! Skulle va "kul" att veta vem som gått med dåligt samvete! (och som fortfarande borde ha obehag i magen då de ser vårat trasiga kapell och då de laddar telefonen med vår laddare)
´
Min första semesterdag började vi däremot med att hitta Kackerlackor på Kalles rum... ja 2 små men ändå Kacerlackor. Vi slog på Datorn och fick lov att ringa anticimex. Inom 3 dagar skulle de vara här. Dag 2 ringde de tillbaka... Hur såg dom ut?????? Det finns 2 typer som förekommer, 1 tysk kackerlacka som är skadeinsekt och en svensk skogskackerlacka. Den svenska är ofarlig men kan ta sig in i hus då de svärmar och man tex har ett fönster öppet. En snabb beskrivning och anticimex  kunde tillsammans med Jon konstatera att det var den svenska som vi hade... Lättnad! De hade gjort flera utryckningar de senaste dagarna och alla visade sig vara helt i onödan. Själv visste jag inte ens att vi hade "egna" kackelackor i Sverige.
Under vår "regnsemsester" på Aspö fick vi bekanta oss med ytterligare ett "trevligt" litet kryp. En och samma kväll plockade vi 7 fästingar på Kalle och över 10 var på både mig och Jon. Därtill var det ett par djur per dag per person, förutom Ebba som klarade sig med endast 1 på hela semestern. Som tur var så fick vi bara små små fästingar, vilket tyder på att de är i första stadiet och inte bär på sjukdommar. Problemet med dem är att de är så små att de är svåra att upptäcka...
Idag hade vi ännu ett husdjur här hemma... ofrivilligt, och betydligt större än både fästingar och kackerlackorna. Frågan är om det är ett tecken på att vi har för FÅ eller FÖR MÅNGA katter???? ...för få påstår i alla fall jag ;)
Nu får dom ta och gå i ide tycker jag.....
/Sol jenny

Kommentarer
Postat av: Anna Nämd

Musproblemet åtgärdat, en styck katt till...check ;)

2011-08-20 @ 18:43:46
URL: http://pirateoflisselhed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0