En grym värld...


Ofta gnäller jag över småsaker som jag önskar vore annorlunda i livet. Önskar jag hade mer pengar och jobbade mindre. Önskar att jag kunde resa oftare och spendera mer tid med barnen. Önskar att jag slapp städa och tvätta men att huset alltid var nystädat. Saker som i det stora hela är så små....
'
Har en anhörig som ligger och kämpar mot den där dumma dumma sjukdomen cancer. En kamp som hela familjen är med i och som gör en så sårbar och hjälplös. Hatar maktlösheten... önskar och hoppas att allt ska vända och mirakel ska ske. Samtidigt har jag i flera dagar beklagat mig över en förkylning och att det varit jobbigt att jobba med feber och täppt näsa. Hallå NU, fem dagar senare är förkylningen borta... cancern är fortfarande kvar. Jag skäms....
'
Ser nyheterna idag och förfäras över den tragiska händelsen som utspelat sig i Norge det senaste dygnet. När det händer saker så stora och hämska att man inte kan förstå så blir jag helt maniskt informationssökande. Måste söka fram varenda nyhetssida på nätet, se nyhetssändningar och traggla allt fram och tillbaka om och om igen. Vet inte om det ligger i sen min tid som nyhetsreporter... eller om det är just den egenskapen att jag måste få information som en gång tog mig till jobbet som reporter (lite hönan eller ägget liksom). Att någon kan bli så sjuk i huvudet att han först kan spränga en hel byggnad och sen lugnt och sansat kan bege sig till ett ungdomsläger och skjuta ihjäl så många människor. Vittnen som berättar hur lugnt han betett sig visar ju bara ytterligare på hur sjuk i huvudet han är. Och samtidigt som dessa skräckbilder sköler över TVn så bråkar man på barnen för att de stimmar och inte lyssnar... Jag har i alla fall mina barn här hos mig och vi har det lugnt och fridfullt. Vi har förskonats från sånna idioter som han som iår spred skräck i Norge.
'
Visst måste man få beklaga sig, det tycker jag verkligen, det behöver man. Jag behöver det. Men jag vill försöka se mer ljust på tillvaron. Glädja mig åt den härliga familjen och släkten jag har. Skratta mig lycklig över mina fantastiska vänner. Njuta av mitt hem och det liv jag skapat för migsjälv och mina barn.
'
Jag vägrar lägga ut någon bild på händelserna, de är för hämska och inget jag vill ha i min blogg. Väljer istället en bild som visar motsatsen. Kärleken... mina diamanter
'
Jag ska börja redan nu och njuta av mina 2 veckors semester som ligger framför mig.
Var rädda om er därute!
'
/Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej! Måste skriva och säga vilket himla bra inlägg. Jag vet precis hur det är, cancer är en hemsk otäck sjukdom och den ger perspektiv på livet och en känsla att uppskatta varje dag och ögonblick. Men ändå gnäller man ibland över bristen på tid, ett stökigt hem eller att man måste gå till jobbet. =)

2011-07-25 @ 23:40:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0