semestervecka

Det är inte klokt vad jag älskar varma soliga sommardagar. Njuter av de strålar som når ner på min lakansvita kropp och får den att skifta färg... nog för att jag hade önskat mig en lite mer brunton än den grisrosa som jag nu besitter, men så länge solen och värmen är här så kan jag stå ut med det. Jag är verkligen solberoende. Mår så piss av att behöva stå inne och jobba när sommaren leker utanför fönstret. Får DAMP när någon kommer in på jobbet och beklagar sig över den kvava luften och svidande sönderbrända axlar. "åh, va ni har det bra som får stå här i AC:n!" Nä.... gå och dra något gammalt över er.... Det är väl bara att sätta sig i skuggan med en svalkande dryck om det är så hemskt! Solen är min drog, så är det bara!
'
Den gångna veckan har jag dock knarka i mig lite av denna stark beroendeframkallande drog. Jag känner att energin sakta men säkert återvänder till en nivå som är tillräcklig för att existera. En veckas semester har varit underbar, även om det nog är som det sägs att minst 3 veckors sammanhängande semester krävs för att man ska hinna gå ner i varv, njuta och ladda om.
'
I fredags började jag min ledighet med att åka till Göteborg tillsammans med Jon, Anna och Marcus för att gå på Iron Maiden. En härlig tripp blev det som började med champangefrukost för att fira Annas födelsedag och avslutades efter konserten med pizza och öl! På vägen hem stannade vi till hos min kära morbror Nisse för att återlämna Kusin Heidis lägenhetsnyckel (eftersom vi bott i hennes lägenhet i Göteborg). Älskar att komma dit och njuta i deras härligt blommande trädgård.
'
För att ta vara på min semestervecka på bästa sätt bestämde jag mig för att den skulle tillbringas med barnen. I måndags tog vi därför en tripp till Gesunda och besökte tomteland. Det var den bästa dagen på länge. Barnen njöt för fulla drag och hela jag fylldes av lycka när jag såg deras glittrande ögon, även om Ebba tyckte både häxan och trollkungen var lite i läskigaste laget... Det kan nog inte finnas något bättre än att ha heldagar med sina barn.
Jag och mina älskade diamanter
'
Även om måndagens tomtebesök varit höjdpunkten så har även resten av veckan bestått i härligt umgänge med barnen. Vi har (eller i alla fall barnen har) badat, lekt med kusiner och kompisar, vi har varit iväg på kvällsfiske hela familjen och bara njutit... Hoppas på fortsatt någon så när fint väder så vi även resten av veckan kan bjuda på några utflykter.
Sol Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0