Brist på vatten, men mängder av kärlek!

Ja det blev ingen lätt helg då tvätthögen kunde krympas och ordningen återställas på torpet. Nej frånvaron av vatten i 5 dagar har fått mig och inse lyxen med I-landens självklarheter. Trots allt har jag haft en underbar helg med mina diamanter.

På lördagen var det Barnens Vasalopp i Mora som är mitt favoritlopp under hela vasaloppsveckan. Alla dessa små, härliga skidåkare som så stolta "stakar" sig in under målet i Mora efter ett skidlopp på ca 1 km, då de startat nere på campingen. Ebba (som i maj fyller 5 år) åkte loppet för 3e gången och Kalle (som fyllt 7 i december) åkte för 4e eller 5e gången.



 
Självklart fanns "gustav Vasa" (alias, min älskade morbror Nisse) med i spåret och hejade lite extra på Ebba när hon närmade sig målet.
*
När skidåkningen var avklarad bjöd vi in oss själva till Micke och Mona genom att muta med mat. Det var ju mycket lättare för oss att bjuda dem i utbyte mot husrum än att försöka få ihop en lördagsmiddag hemma utan vatten i huset. Dessutom är det ju alltid trevligt med trevligt sällskap. På söndaen bänkade vi oss så i soffan för Vasaloppsmys... ett måste första söndagen i ars varje år.
*
Söndagseftermiddagen var det så dags för ytterligare ett av mina favoritgöramål. Besök hos syrran. Barnen fick leka och jag och syster fick tjattra, Underbart!


//Sol Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0