inte en till..... :(

....saknar ord idag. Vet inte riktigt vad jag ska skriva, SAKNAD!
'
1996, i november åkte jag till USA. Jag var där i 13 månader. Jag träffade underbara människor, vänner för livet. Bland annat fick jag en extra "syster" Tess, min tvillingsjäl. Vi ses inte så ofta kroppsligt men varje dag i tanken. Sen var det min "familj" på fallskärmsklubben. Tvillingarna Chris och Brian, underbara människor. Chris som tog ledigt bara för att ta sig till flygplatsen och säga hej då när jag åkte hem och som sedan öppnade dörren till oss när vi besökte USA igen 2001. Jag har fortfarande egen nyckel kvar till hans hus :). På klubben fanns även Ralph som jag datatde, Peter och Jeff. Dessa tre har hållit ihop som bröder. De skriver alltid fina saker till mig på FB och finns alltid där och får mig att le. När jag blev fast i Australien pga askmolnet befann sig Peter i Qatar, där jag skulle mellanlanda. Han blev min trygghet ifall jag skulle bli fast i Qatar och inte få flyga vidare... så enkelt, bara finnas där gjorde mig trygg.
'
I Januari i år fick jag och min syster höra att Jeff gått bort i en snabb form av cancer. Det anordnades en minnesdag för Jeff på klubben då alla skulle bära lila, jag och syrran gjorde detsamma här hemma. Det kändes tomt och vi pratade mycket om hur vi skulle vilja åka tillbaka och va med på Jeffs årsdag då Ralphy skulle sprida askan för vinden under ett fallskärmshopp....
'
Ralph skrev följande till mig på FB strax efter Jeffs bortgång:
Ralph Nichols
I did, Thank you, I have just been really busy the last couple of days, everybody has been calling. I am spreading Jeffs ashes one year from the day he dies. I will release them over the dz in freefall. Jeff and I talked about pretty often. He always hopes you and I might somehow wind up back together. He knew you were never going to leave Orsa, and I could never live in Sweden, but he always said something nice about you to make me think of you. He really really liked you and Sara a lot. The year you spent here was one of the best in a lot of peoples lives. Hope all is well, and drink a beer for Jeff
'
Nu blir det inte så. Ralphy tog sitt eget liv måndags. :(
Fick beskedet på FB och började skaka. Hade inga kunder så jag åkte hem... Har varit i kontakt med Peter för att få lite mer information. Känns bra att höra från någon i "gänget". Känner mer än någonsin att  jag vill dit... innan något mer händer, det får inte hända! 2 av våra underbara vänner som gått bort på mindre än 4 månader, det är tungt.
R.I.P Ralphy <3 R.I.P Jeff
'
Var rädd om er alla mina vänner därute!
Kramen
Sol Jenny




Kommentarer
Postat av: Anna Nämd

Usch så du skriver Jenny, nu gråter jag, kände ju inte ens karln, men det verkar så sorgligt o onödigt!!! Usch

2011-03-30 @ 22:38:04
URL: http://pirateoflisselhed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0