Ebba 5 år

Idag (läs igår, 25 maj) fyller min lilla prinsessa 5 år. Alla ni som har barn kan säkert skriva under på att tiden verkligen rusar iväg när man blivit förälder. Tänk att det redan gått 5 år sedan jag låg där uppe i vår dubbelsäng och kände att något var på gång. Jag låg i sängen och vilade inför vad som komma skulle medan jag genom det öppna fönstret hörde åkgräsklipparen som Jon åkte runt med, med Kalle i knät. Jag hörde att svärföräldrarna kom förbi en sväng. Jag slumrade lite, vaknade av att det knölade lite i magen och försökte vila vidare...
Jobbiga och svåra förvärkar vet jag inte ens vad det är, men den här gången förstod jag ändå att något var på G när det började knöla. Framåt slutet av dagen tyckte jag det var dags att åka mot Mora. Kalle lämnades hos syrran och vi tog en sväng förbi MC donalds så Jon skulle få mat. Där, i drive-through-kön, Började det trycka på... mina förlossningar har ju gått fort. Inne på BB var jag redan helt öppen, men när krystvärkarna kom igång tog det stopp. Sugklocka sattes på Ebba och det visade sig att allt gått så fort att hon inte hunnit vända sig varpå klockan satt i pannan ;) ...detta förklarar även varför det tog "stopp". positionen hon låg, med pannan först istället för bakhuvudet, gjorde henne "större". Ut kom hon i alla fall och jag fick min lilla prinsessa upp på bröstet kl. 18.54.
Prinsessan och Prinsen på BB i Mora. Blåmärket efter Sugklockan la sig efter ett par dagar och försvann...

Det är verkligen sjukt att se hur stor hon blivit. Tiden bara rusar förbi. Min prinsessa blir bara finare och finare för var år som går. Det kan nog bli riktigt jobbigt för en orolig liten mamma när tonåren närmar sig och mammas prinsessa förvandlas till partyprinsessa! Huva!
1år 2år 3år 4år

5år.

<3
//Sol Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0