Betongbarn!!!

Jag tycker själv det är hemskt med barn som långt upp i åldrarna tror att fiskpinnar simmar i havet och inte vet att mjölken kommer från kossor... Att inte veta exakt hur man går till väga för att sen göra osten eller veta precis hur ett päronträd ser ut, det är väl helt ok. Men lite koll tycker jag ändå att barnen ska ha, en koll som det är upp till oss föräldrar att ge dom. Därför var jag snabb att ta chansen och följa med Kalles klass till bondgården när de skulle dit och ta Ebba med mig. (besöket har jag skrivit om här). Jag tycker också det är viktigt att barnen får vara med i skogen och plocka svamp och bär, följa med Jon på jakt, få fiska och känna fiskelyckan när abborren nappar på metspöt, komma ner till farmor Wivis underbara trädgård.... ja allt det här som de så kallade "betongbarnen" aldrig får en chans att uppleva. Jag tycker själv vi varit ganska duktiga på just detta, men tydligen inte.

För en stund sig kom Ebba in till mig. Tittade på mig och frågade mycket allvarligt och bestämt:
- Mamma!! VISST kommer morötter från kaninerna!!?

:)

Jag kunde inte hålla mig för skratt, men Ebba stod kvar oförstående, tittade på mig och väntade på ett svar. Hur svarar man allvarligt på det?! med ett leende på läpparna fick jag lov att förklara hur det stod till. Vi letade fram bilder på morötter och morotsland på näter så hon fick se hur det såg ut.... innan man ger morötterna till kaninerna!

 Vem kom först??? Moroten eller kaninen!!!

Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: Mona

Åh dessa underbara barn..tänk om man kunde få vara barn på nytt..

-när man själv säger nån liknande "groda" så blir man ju idiotförklarad koooonstigt ;)

2009-11-20 @ 13:03:33
Postat av: Anna Nämd

Säger bara: Fasters prinsessa! Saknade dig idag Jenny, tur att jag har Carran...hi hi Nu är hon colormaskad oxå! ;)Kram kram

2009-11-20 @ 23:38:03
URL: http://pirateoflisselhed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0