Glad idag :)

Idag har jag jobbat hela dagen, Jon har varit hemma med en hostig Ebba. Hoppas hon blir bättre och inte sämre bara. Jon ska kurera henne i morgon också... sen laddar vi för barnkalas på lördag. Herre min... Kalle alla redan 5 år.

Idag har det varit en bra dag på jobbet. Faktiskt ganska fullt upp ett tag, vilket slutade med skrattattaker när tröttheten smög på. Men jag ser fram emot en, minst, lika hektisk dag i morgon. Det är verkligen skoj att jobba samtidigt med Malin, det är lite ensamt annars. Dessutom får vi så mycket mer gjort, inte minst på lagret. Och med ordning och reda på jobbet blir det, om möjligt, ännu roligare att jobba.

Dagens bästa nyhet har dock INGET med jobbet att göra, inte mer än att jag fick nyheten på jobbet i alla fall. Sonja har blivit farmor, Jossan har blivit faster och Mattias har fått en son. Jag är så himla glad för deras skull. Jag tycker så mycket om dessa människor och har lidit så med dem sedan Jossan i somras förlorade sin dotter Leia. Det finns inget som kan ta bort deras sorg, men de har i alla fall fått något att glädja sig åt. Mattias son var beräknad först till januari, men kom en månad för tidigt. Kanske var det meningen. Kanske kom han för att hjälpa hela familjen att ta sig igenom denna svåra julhelg. Leia skulle ha fyllt 3 år på lördag och hennes födelsedag följd av julafton måste vara otroligt svåra för familjen. Jag tänker så på dem och hoppas att de får en så bra jul som möjligt.

"Minnenas jul"

Julen, vi längtar, vi glädjs och vi myser.
Julen, är tiden då juleljus lyser.
En högtid då vi umgås, både gamla och unga.
En högtid då psalmer och visor vi sjunga.
En tid som är fylld med glädje och skratt.
En tid när var gåva blir till en skatt.

Men...
Julen är även en helg då vi saknar.
Julen, är tiden då minnena vaknar
En högtid som ger oss en känsla så svår.
En högtid då vi fäller för de döda en tår.
En tid då vi ska bry oss om varandra
En tid när vi mot framtiden ska vandra....

Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: Mona

Nä..nu var du allt för sentimental..

Vi tar om det med all glädje med jul



Julen skapar frid o fröjd i många hus

Men för en del andra är det mest elände och bus



julklappshysteri vi alla äro skyldiga o har skapat..

-tävling om vem som fått mest och ätit gott å rapat



behåll istället möjlighet till att enbart träffas å umgås.. så slipper man hysteriskt handla och grisen nackas och flås



tjinghopp =)

2008-12-19 @ 11:55:27
Postat av: Angelica

Nu vill jag se din frisyr! =)



God jul på er alla. Kram!

2008-12-20 @ 16:35:25
Postat av: ulle

hej hopp min tokiga vän...tack för din sexiga dans för oss igår haha...jag har en nyhet...jag har ett blogginlägg idag :) Kram kram

2008-12-21 @ 13:19:11
URL: http://lofvargarden.blogg.se/
Postat av: Börje

Va himla kul att det dök upp glada, snygga brudar på Herrmiddagen - I love it!



kram

2008-12-22 @ 09:14:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0