Juletid

I början av december var det många "bloggkoleger" som annonserade om att de skulle ta semester från bloggandet en tid. Då satt jag som ett frågetecken och blev faktiskt lite besviken på dem. Julen när det händer  något hela tiden, det måste vara rena smörgåsbordet för oss som bloggar. Jag kunde inte förstå varför man skulle göra uppehåll just då. Nu förstår jag att det var jag som var oerfaren... Med de få stunder som blir över till att blogga, är det kanske bättre att göra klart för alla läsare att man gör ett uppehåll. Min oförmåga att förstå dessa uppehåll, och istället tro att det skulle bli ner skriva av än någonsin, får jag skylla lite på mitt förflutna som journalist. Yrket gör en skadad. händer något MÅSTE man skriva om det. Tyvärr ser inte min omgivning mitt bloggande som min arbetstid, och inte inbringar det någon inkomst, därför har jag tvingats prioritera bort en hel del bloggtid under julen. Till mina trogna läsare kan jag bara säga: Förlåt, jag ska skärpa mig... även om det kommer dröja ytterligare någon vecka.

Här kommer i alla fall en snabbgenomgång av min jul:
Dan före dan före dopparedan: Jobbade hela dagen. Kl. 18.00 svängde jag in till Stackmora bygdegård för att tillsammans med mina barn, syrran och hennes barn och barnens morfar (pappa) titta på tomtarna i Stackmoraskogen. Årets upplaga hade dock lockat fler besökare än någonsin och när det drog ut på tiden beslutade vi att strunta i tomtevandringen och istället åka och fika hemma hos Sara.

Dan före dopparedan: Jobbade (till 19.00), slog in julklappar och förberedde inför julafton.
Julafton: Grattade Kalle på 5 årsdagen. Stora killen. Därefter åkte vi till svärföräldrarna i Stackmora för julfrukost och julklappsutdelning. Efter några timmar åkte vi vidare till mina föräldrar på Sandhed, där även Sara med familj och mormor befann sig. Efter Kalle Anka blev det lite väntan på tomten och därefter julmiddag. På kvällen kom Tigge och Lotta förbi med deras goa dotter Moa. (ingen jul utan min Tigge).
Juldagen: Barnen lämnades till svärföräldrarna och jag och Jon begav oss till Mona och Micke på middag. Juldagen har ju blivit VÅRAN dag. Juldagen 1997 träffades vi och juldagen 2007 förlovade vi oss. Vi åt otroligt gott. Förrätt: Spisbröd med sallad, rökt älghjärta och ost. varmrätt franskbröd med köttbit, potatis och pepparrotscreamfrech... Smaskens!!! Efter maten dök Roine och Therese upp. Eftersom Roine körde beslutade vi oss för en tripp upp till Untorp där Janne, Jenny, Krister och Kattis befann sig. Efter en mysig stund i deras stuga återvände vi till Orsa och avslutade kvällen på Orsa hotell (samma plats som jag och Jon träffades på för 11 år sedan).
Annandagen: En lugn dag, vilket var behövligt efter juldagens äventyr.
Lördag: Dagen började med några timmar arbete. När jag kom hem slängde vi ihop några väskor och 30 min senare var vi på väg mot Bösjön och Roine och Therese stuga. Barnen stortrivdes och det blev en mysig kväll. Efter maten tog vi en sväng till P-Å och Tins stuga och myste tillsammans med dem framför brasan och körslaget.
Söndag: Förberedelser inför nyår. Jon försvann till Sala med Micke för att köpa en skoter till ungdomarna... en appolo, så klart. Själv sprang jag som en tvättkärring hela dagen och barnen befann sig hemma hos Mona och Michaela.

Nu måste jag se till att sova lite. I morgon är det ett par timmars jobb som väntar och sedan... FJÄLLEN!!!!

Vi ses åter när jag kommer hemåt (2 januari), om inte ungdomarna i gänget dragit med sina laptops med mobilt bredband. Då KANSKE jag knappar ihop ett inlägg tidigare.

Kram och Gott nytt år!
Sol Jenny

PS. Alla tjuvar som tänker att vi är bortresta, gör er inte besväret. Allt av värde stals förra vändan vi var borta. Dessutom kommer huset vara bebott av min syster med familj!!!


Kommentarer
Postat av: michaela

DATOR ÄR MED FÖRFAN :) <33

2008-12-29 @ 09:50:03
URL: http://kriiiistall.blogg.se/
Postat av: Emelie

Tusen tack för gratulationerna. Kan glädjas mer och mer nu (äntligen) eftersom jag börjar bli lite piggare och mår lite bättre. Det var nattsvart där ett tag. Men den som väntar på nåt gott...

Hoppas att du haft en bra jul och ett härligt nyår!

Stor kram!

2009-01-02 @ 15:18:15
URL: http://semlesara.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0