Larz-Kristerz... ännu en i (hur)raden!

LK_grey_mini.jpg

KLART!!!!!
Fy F-N va glad man kan bli :)
Det är så kul när det går bra för "oss" i TV. Fast jag personligen inte har något med det att göra, så älskar jag allt som har med hembygden (läs norra Dalarna) att göra när det sänds på TV. Vet inte om det bara är jag, men det känns som det har varit en hel del av detta de senaste åren:

För det första har vi ju alla dessa tävlingar!
Dansbandskampen: Larz-Kristerz går vidare till final. Nedrans jag är inbokad på julbordsjippo nästa lördag. Hmm... Tur  att man kan spela in på vår TV :)
Körslaget: Genom Joakim Cans tar Mora hem hela skiten... och det överlägset om ni frågar mig. En sak har jag dock funderat på efter det här. Varför skrivs det JÄMT i massmedia att Jocke har "flyttat" eller i alla fall köpt hus i MORA??? Hur är det med det där... Det är ju i Orsa han har köpt hus! Har han köpt hus i Mora, också..??? Eller säger han "Stackmora", och alla halvdöva jornalister tolkar det som att han "stack till Mora"????? Eller säger han själv att det är i Mora han köpt hus??? Det kanske kvittar, men jag retar mig på det varje gång.
Stjärnor på is: Mogren (Numera Morabo) snubblar sig igenom, i alla fall några program. (måste dock erkänna att jag inte följt detta prgram)

Dessutom har det varit en del andra program/inslag som jag med igenkännande och glädje har följt.
Svergie Campar: Min sambos bror drar ett av sina skämt om en upphittad tumme inför hela svenska folket och Fjuppen tömmer hundtoaletter och spyr i buskarna (det senare såg jag dessutom "live" när det spelades in).
Luciafirandet i TV: Ok inte 2008, men 2007 spelades luciafirandet in i Zornhuset i Mora. Luciatåget bestod av bla Orsa ungdomskör (vars ledare ingick i Canskören). Det var dessutom ett av de vackraste, mysigaste och orginellaste luciafirandet på länge i tv.

Jag har säkert glömt något också, eller???
Sen alla idrottsevenemang och idrottare kan man ju inte riktigt räkna dit...

Sol Jenny


Kommentarer
Postat av: Anna

Heja Larz-Kristerz! Men jag glömmer aldrig Ebba när hon rockade lös till Jocke Cans när han förgyllde Körslaget, minne för livet!!! Jag hängde naturligtvis på. Tack för titten i dag och låt Jon ta hand om ungarna i morgon..haha/ Anna

2008-12-13 @ 22:39:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0