Hela veckan lång.

Fy va kass jag varit med bloggandet den senaste tiden. Inte kan jag direkt skylla på att det inte fins något att skriva om heller. Nej anledningen är snarare att det varit fullt upp med både ditten och datten så tiden har inte räckt till, och har jag haft tid har jag inte haft ork. Nu ska jag i alla fall sumera lite av veckan.

Måndag: Efter en sömnlös natt byltade jag iväg med barnen på BVC då Ebba skulle på 2,5 års kontroll. Allt var bra, inget konstigt (skulle vara BVC-sköterskan då...). Därefter hem, ta det lugnt (läs: ligga DÖD på soffan) tills det var dags att laga mat och sticka till jobbet.

Tisdag: Lite bättre sömn... men lååångt ifrån bra. Tog det lugnt på förmiddagen. Packade in barnen i bilen, hämtade Selma och Felicia på fritids och skjutsade hela barnaskaran upp till Stackmora. Åkte och jobbade, hämtade barnen i Stackmora (Jon var hos Sara och Erik och hjälpte dem med gillestugan). påbörjade kvälsbestyren. Hade besök av Unkas och husse Christian, eftersom vi skulle vara hundvakt under onsdagskvällen. SOVA.

Onsdag: Skjutsade barnen till dagis vid 9. Köpte frallor och åkte till Hårteamet och fikade med Mona och Anna, innan jag återvände till dagis för utvecklingssamtal. Inte heller där fanns något negativt att tillägga kring våra barn. Deras frökens kommentar var "Hade alla barn varit som dina hade vi kunnat haft hur många som helst".

Kalle är tydligen en riktig "farbror duktig". Han lyssnar, gör det han ska (kanske inte så mycket mer), äter duktigt av ALLT, gnäller inte. Visst gör det en mamma båda stolt och glad när hon får höra detta om sin guldgosse. Ännu roligar var det dock att Kalle börjat umgås lite mer med de andra "stora" killarna nu. Och framför allt att de andra -03:orna börjar förstå att Kalle är lika gammal. Eftersom han är född så sent, och dessutom lekt mest med Maja och Filip innan, så har alla sett honom som yngre. Känns skönt eftersom det bara är en termin kvar och sedan slutar de ju på dagis och börjar i förskolan. Mamma har varit lite orolig för sin lilla gosse... :)

Ebba fanns det inte så många ord för. Efter all beröm fröken öst över Kalle var det ungefär: "Ja och så Ebba... ja hon är ju bara för härlig!" OK, vad kan man säga. Men jag förstår vad hon menar. Den ungen blir man inte riktigt klok på, men go som få. Ska man beskriva henne med ett ord kan det inte bli annat än "Emil" (i Lönneberga).

Efter dagis blev lite matshopping och sedan hem. Något konstigt måste ha hänt med mig efter all beröm om barnen för jag tinade upp 2 kg köttfärs och ställde mig och gjorde köttbullar av alltihopa. Klar blev jag inte förren det var dags att bege sig till jobbet. När jag kom hem hade Unkas kommit och jag fick mig ett litet hundgos :)


Dagens händelser har bestått i att jobba på förmiddagen, hämtat tjejerna i skolan och skjutsat dem till Stackmora där jag hämtade mina barn. Fikat med barnen hos mona, och sedan varit på julfest på dagis. Det sistnämda får ni höra mer om sen. Nu ska jag gå och lägga mig... och kankse läsa lite.

I morgon väntar arbetsförmedlingen.... öhhhöhööh! :(
Känns som man ska få en "dom".... Undrar just hur det blir med sömnen i natt!!!

Jag går i alla fall och gör ett försök.
Go natt
Sol Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0