Lite från helgen

Oj vilken helg.

Ifredags var det fulla kalasförberedelser på Björkbakke, och på lördagen invaderades vårt hem av kalassugna barn. Det lektes i snön, åts korv, lektes fikades och allt avslutades med "pimpelfiske". Vi är lite trötta på traditionelle fiskdammen, så istället täckte vi hålet ner till jordkällaren i köket med en kartong som vi gjort ett runt hål i. Barnen fick sedan "pimpla" upp sina godispåsar... smart eller hur? :)
Kalle var mycket nöjd med sitt kalas till hans mammas lättnad.

Samtidigt som kalaset pågick för fullt, låg Anna på förlossningen och krystade ut en välskapt tjej på 3700g (något sånt). Som jag sa till Anna i början av veckan, bebben kommer på lördag för att vi ska ha kalas då... 
Jag längtar så att få åka dit och gosa med den lilla stjärnan Mmmmmm.
Stort grattis Anna, Mange och storasyster Cornelia!

Framåt kvällen lämnades barnen bort till deras mormor och jag drog iväg till Malin "fru boss" tillsammans med Syster yster, Ulle var redan på plats. Efter en supergod välkomstdrink åt vi julbord, snackade skit och framför allt skrattade, skrattade och skrattade. Malin hade köpt julklappar till mig, som passade mig som handsken. Årsglögg, 03-07, perfekt för en glöggälskare som jag. Små söta blommor i olika färger att sätta på vinglaset, kan det vara för att jag ALDRIG håller reda på mitt vingls, min kaffemugg eller vad det nu kan vara. Man får vara glad om jag håller reda på vilken karl som är min HAHAHA...:) Men bästa julklappen av de tre var nog ändå sällskapsspelet "våghals". Vad skulle man göra utan alla underbara partyspel, I love them. Det här gick ut på att man med flaskans hjälp (snurra flaskan) avgjorde vem som skulle ta ett kort. Personen fick sedan singla slant om hon skulle ta ett "sanning" eller "konsekvens" kort. Därefter fick man lov att göra det som stod på lappen. En hel del Konsekvenser var att skicka sms alt ringa olika personer och säga diverse knasigheter, dumheter och en och annan pinsamhet. Ulle var kanske den som drabbades hårdast... stackara Ulle. Själv fick jag bjuda på min allra sexigaste dans, hoppas ingen vara ute och gick med hunden utanför Malins hus just då!!!!
Efter några timmars spelande tog vi pick och pack och åkte hem till oss. Där tillbringade Jon och Marcus kvällen, tillsammans med en salig blandning av vänner, och hade herrmiddag (+Mona som för kvällen benämnts Börje). Först någongång efter kl 3 kröp vi ner i sängen... och drog oss inte ur densamma förren 11.30 i "morse". Så länge har vi nog inte legat och dragit oss på flera herrans år.


Tack brudar för en underbar kväll...
Ser fram emot nästa kvartal!

Det var verkligen en innehållsrik lördag, med många skilda känslor. Har tänkt mycket på Jossan m familj idag eftersom Lilla Leia skulle ha fyllt 3 år, det gör mig så ledsen. Samtidigt glädjer jag mig så oerhört att Mange och Anna äntligen fått sin lilla dotter. På det har jag haft en otroligt bra dag, och som pricken över i går Larz-Kristerz och vinner hela dansbandskampen!!! NICE.

Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: Börje

Va himla trevligt att det dök upp glada, sprudlande snyggingar på herrmiddagen - I love it!



kram

2008-12-22 @ 09:15:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0