När mor ska bort... blir resan kort!



Vet ni vad det här är...??!





Det är så långt jag hann på årets pysselkväll, MIN kväll, min ÄLSKADE pysselkväll... innan den fick avbrytas. Precis när det började dofta kaffe, och smaskigt fikabröd hade plockats fram, kallades jag hem. Katten var försvunnen! Vinterstormen härjade. Gubben traskandes runt i gårdarna med ficklampa och bjöd på sitt allra vänligaste lockläte: "kissekissekisse... MAO... komsi komsi... ELINmao... snuttan.. kom till pappa... MAO!!!!" ,  Och under tiden röjde barnen loss ensamma inne i huset. Men andra ord: mamma måste komma hem. Jag tog mig dock en snabbfika, hann krama om Pia ("alla våras svärmor") innan jag beställde hämtning av lilla mor.

Jag får väl pyssla för mig själv någon annan dag. /Ulle, om det blir töväder och torrt på vägarna kanske du kan komma ner och joina mig :)/

Hemma blev det rundtur på gården, rastning av hunden, mer lockande... och plötsligt var hon bara där, HEMMA!!! :)
Så kunde barnen nattas och jag såg fram emot ett avsnitt av "House", ett avsnitt som det visade sig att jag redan sett så det blev att bänka sig framför dator istället. Nu ska jag dock gå och lägga mig och göra något jag lääääänge sett fram emot. Jag har inhandlat andra boken i Milleniumserien "flickan som lekte med elden". Syster yster hinner inte läsa, (jag skulle ha lånat den av henne bara hon blev klar) och när jag hittade boken för 40 kr på dollarstore tyckte jag det var en bra investering. Är den nu bara hälften så bra som första boken är jag nöjd :)

Får be om ursäkt att det inte blivit skrivet på några dagar. Det kommer uppdatering för de senaste dagarnas händelser senare...

Sooo long friends!

Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: Pannskrutt

Hej!

(durr durr)

tänkte bara berätta att jag (durr durr) sitter här och njuuuuter (durr) och att bok nr 2 är super den med!! (durr durr) jag önskar att jag inte läst dem och hade det (durr durr) framför mig...

Annars har jag det väldigt sköööönt ikväll (durr durr).

MOHAHAHAHA, puss och kram

2008-12-02 @ 23:06:16
Postat av: Angelica

Jag tyckte den var bättre än den första. Men jag hade så höga förväntningar (eftersom alla äääälskar dessa böcker), så jag blev lite besviken... Mysigt att mysa ner sig med en bok nu när det blivit mörkt och kallt =)

2008-12-02 @ 23:40:49
Postat av: ulle

Men vad är det du säger...fick du lämna pysslet? Själv satt man framför tv:n och förbannade vägarna som va igensnöade! Jag pratade med Malin förut och vi pratade lite löst om att ha en pysselkväll ihop...så vad säger du...du hänger väl på? Kram

2008-12-03 @ 09:18:14
URL: http://lofvargarden.blogg.se/
Postat av: Mona

ÖJ..boken är skitbra...



-va fan..fick inte jag komma till undsättning?...själv är man hemma själv (micke i idre) och har bara jävla tråkiga vardagslivet att pyssla med på kvällarna..typ tvätt, tvätt, tvätt.. åh en soffa ibland - åh tur är väl det! ;)



kram

2008-12-03 @ 15:18:49
Postat av: MOna

Just ja... du skrev ju en fråga med bild..



-DET KLART JAG VET VAD DET ÄR...tur att du inte band den med vitmossa ...mohahahahaha

2008-12-03 @ 15:20:05
Postat av: Sofia

Den är dubbelt så bra! =)

2008-12-04 @ 16:58:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0