En låååååång dag

Borde inte sitta här längre. Borde sova..... för länge sedan dessutom. Men måste skriva av mig lite först. Dagen började redan 4 i morse. Telefonen ringde, en gråtande syster fanns på andra sidan. Lilla Leo hade haft feber 5 dagar. Sara hade tänkt "så länge han inte blir dålig och lös i magen är det lugnt" Med tanke på Leia är det extra oroligt nu med alla våra barn. Att EHEC bakterien tog hennes liv är förfärligt och inget man bara släpper. I alla fall blev Leo dålig i magen igår. Vi fick akuttid till distriktan igår kväll och kände oss lugna efter provtagningar. Sara kände "så länge han inte bajsar blod är det ok". Så i natt kom det.... blod i avföringen. Jag åkte dit, och skjutsade in Leo och mamma Sara till akuten. Det verkade dock vara lugnt men vi fick ändå fara vidare till Falun. Efter blodprov var de redo att skicka hem oss men jag fick dem att ändå lägga in Leo över natten.... det var dock inga svårövertalade läkare när jag berättade att vi var nära vänner till Leias familj. phu.... lugnt igen.

Hemma i Orsa igen kl 14.30 hade jag ju LOVAT Kalle att gå på Prostens barnkalas. Bara att åka ner... trött. Därefter vidare till Mora, kolla över blommor till dukning och vidare snabbis till Ida. Någon snabbis blev det dock inte. Hann knappt dit förren Jossan, Anders och Tyra klev in i hallen. Gråter när jag tänker på hur skönt det var att äntligen få se dem, krama om dom och prata med dem. Fattar inte hur starka de ändå verkade. Förkrossade helt klart, men det vilade ett så fridfullt lugn över dom... Å lilla Tyra, så söt... och ensam.

Orkar inte skriva mer om det nu. klockan är redan 23.10... Sängen väntar.

1000 KRAMAR till alla som behöver en... och en till er andra

Kommentarer
Postat av: Tin

Jag tar en av de där kramarna och ger 1000 tillbaka :)

2008-07-17 @ 13:08:00
URL: http://cathrineeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0