Helt utslagen och Ebba full i utslag

Hade trots allt ställt in mig på en mysig kväll i soffan igår. Hade t.o.m. lånat en bok av Mona och tänkte läsa lite, något jag ALDRIG gör annars. Jag påmindes dock snabbt om varför jag inte läser. Kalle hade tydligen bestämt sig för att han inte alls var trött och i behov av sömn. Runt 22.30 lyckades jag dock locka fram John Blund, och hoppades kunna varva ner själv för att följa med in i drömmarnas värld... Drömmarnas värld var det ja, det kunde jag bara drömma om...;) Hann inte mer än dra täcket över mig innan minstingen, dvs Ebba, kom tassandes. Hon hade nu sovit ett par timmar och tyckte tydligen det var hennes tur att umgås med mamma. I timmar (seriöst timmar) låg hon tiggde efter vatten, kliade mig på ryggen (tills det kröp i hela kroppen på mig), snurrade mitt hår, försökte gå upp och leka.... och kliade sönder sig själv. När hon till slut somnade tittade jag på klockan 04.45. När jag äääääntligen somnade vaknade jag några timmar senare07.50, av att kära Kalle tyckte natten var slut... men långt ifrån lika slut som deras mamma.

När Ebba så kom tassandes ner var hon full i utslag... prickig på bröstkorg, i ansiktet och utspritt på armar och ben. Bara att ringa sjukvården, som inte är min bästa vän, och fick en tid 13.30. Efter att Kalle fått möta upp en kompis på badet åkte jag till läkarstationen i Orsa. När klockan blev över 14.00 och vi fortfarande inte kommit in höll jag på att ge upp. Efter att ha fått säga till i luckan, för andra gången, kom så syster och tittade på henne. Detta bara för att bekräfta att Svinkoppor var det inte, vattkoppor var det inte, läkemedelsutslag var det inte. hon kunde inte förstå vad det var. Så nu har vi en tid hos läkaren i morgon. SUCK!!!

Vet inte om jag ska vara orolig eller inte. Slog i alla fall en pling till Falun (barn och ungdomskliniken) i förebyggande syfte. Har haft sååååå många läkare här som jag inte ger mycket för. Systern var jättegullig och tyckte jag skulle gå till läkaren i morgon, men om det inte kändes bra skulle jag genast komma ner till henne (hon jobbar då) och låta en annan läkare titta. Jag fick absolut inte sitta hemma och vara orolig. Fler sånna i sjukvården tack.... Tack underbara människa!!!!

Nu ska jag ta och koppla av en stund... Kanske läsa en rad i den där boken Mona gav mig!

/Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: Tin

usch vad jobbigt gumman, och sen var karlarna bara ute och roade sig. Hoppas jon pysslar om dig nu så du får ta i gen dig och att det är bra med Ebbis :) Kram

2008-07-22 @ 23:02:32
URL: http://cathrineeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0