jourhavande sjuktransport... var god dröj!

Ännu en dag är här. Vilket betyder ännu en natt har gått. Vilket skulle betyda att man fått sova... vilket jag har, i alla fall lite :)  Barnen somnade i alla fall ganska bra igår... vilket inte automatiskt betyder att jag kan sova. Somna gjorde jag förvisso, men vaknade vid ettiden av att min lilla Micke ringde. Han lät så emlig och försiktig på rösten att jag inte kunde låta bli att småle i sängen... fast orsaken var att han behövde skjuts till akuten. "Jag vet att du sovit dåligt så hellst om Jon kan skjutsa mig". Självklart fixar vi det!!! Jag puffade på Jon, medgav honom vad som gällde och hans kommentar lydde: "Men Jenny, tror du inte dom bara driver med dig...?" HALLÅ!!! Micke D skulle INTE ringa till mig mitt i natten och dra ett sånt skämt!!! (om han inte gick i självmordstankar förstås...)
Ett tag senare kom Jon i alla fall hem, med Micke kvar på ett överbelastat akuten. Lite senare ringde telefonen igen och Micke skulle hämtas. 17 stygn senare... Stackars lilla gubben. *fniss*

Någon som undrar vad han har gjort???? Jag med!!!

Nu är det dags att göra sig i ordning och dra iväg Ebba till läkaren. Får se vad hon får för dom på alla utslag den här gången...

Sol Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0