På krigsstigen....

Men hallå!! Vad är det för JÄ... skit!!!! Har jobbat sista dagen i lördags och måste alltså anmälla mig på arbetsförmedlingen idag. Som jag skrev hamnade jag dock på akuten med Ebba igår då hon hade sprucken trumhinna. Därmed ska jag alltså vaba idag.... men måste vara inskriven på arbetsförmedlingen för att få vab. Ringer kontoret för att be om hjälp men får till svar att jag MÅSTE besöka dem personligen. Med "personligen" menas att jag ska dit och prata med en tv-skärm. Detta med två barn eftersom jag inte har barnvakt.... vad är det för fel på sverige!???? Jag är ju hemma och vabar för att jag inte kan lämna barnen, men för att få göra det måste jag åka iväg med dem... "tur" att det bara är sprucken trumhinna. HA HA ganska komiskt om jag hade tvingats åka dit med två magsjuka barn som började spy åt höger och vänster... hi hi undra vem som skulle ha torkat upp efter dem. INTE JAG!!!!!

Nej bara att ta tag i dagen. Till apoteket och hämta penicillin, hämta arbetsgivarintyg och skicka iväg, besöka arbetsförmedlingen, handla, fixa begravningskläderna, skriva i och skicka iväg en timrapport.... och lite tvätt och städning borde hinnas innan jag åker ska sticka till Mora när Jon kommit hem.

Vi hörs sen'
Tjing från ett sverige som är helt ding
/Sol Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0