Penicillin och hemlängtan

Ännu en dag har gått... och dagen för begravningen av lilla Leia kommer allt närmare. Pratade med Ida igen idag, känns så skönt. Hoppas vi hinner träffas i morgon och göra upp lite planer för de kommande dagarna. Går inte långa stunder utan att jag tänker på Jossan, Anders, Tyra, Sonja..... och alla de andra, för att inte tala om Leia! Det är så obegripligt, hoppas vi kan hjälpa familjen igenom detta.

Har varit lite att stå i idag. Åkte till syrran för att barnen skulle få leka. Kalle ville sova över så jag åkte hem med Ebba. Väl hemma upptäckte jag att det rann var ur gummans öra (i vilket hon klagat på att hon hade ont i igår). Ringde sjukvårdsupplysningen men då det ej fanns någon akuttid på läkarstationen hänvisades jag till akuten. Såg framför mig en helkväll i ett väntraum, men till min stora glädje kunde jag återvända hem igen blott en timme senare. Ebbas trumhinna var förstås sprucken (igen) och hon ordinerades en veckas penicillinkur. Efter lite gnäll lyckades jag få henne att somna, och sekunden senare ringde syrran med en grinande Kalle i bakgrunden.... Inte lätt att sova borta från mamma när man är  blott 4,5 år. Tur att han har världens bästa moster som då snällt skjutsar hem den tårögda killen... Pappan, ja han har varit ute på kajakfiske!!!!

Nu har jag i alla fall hela familjen samlad (i deras respektive sängar) på övervåningen. Nu är det nog dags för mig att också inte ryggläge.....
Vi hörs
/Sol Jenny

Kommentarer
Postat av: Tin

Du är ju redan ett bloggproffs, ja det börjar ordna till sig här hemma nu. Vi sticker till stockholm imorgon och kommer hem onsdag, ska bli jätteskönt!

Ha det super här hemma. Kramar

2008-07-14 @ 00:15:37
URL: http://cathrineeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0