Bloggsnack...:)

Va kul med kommentarer om bloggen... Jag har faktiskt inte tänkt så mycket på det, att ni ser den. Alltså jag räknar ju med att folk läser och ser bilder... men att ni verkligen SER designen. Visst, det är det första jag själv ser när jag klickar mig runt i olika bloggar, men på något sätt tänker jag inte på att andra ska tänka likadant... i alla fall inte om min blogg. Kul är det i alla fall.

Men, inte minst med tanke på kommentarerna, så måste jag göra ett inlägg om detta. Om min design och varför bloggen ser ut si och så.

1. Jag älskar, och då menar jag ÄLSKAR, att sitta och leka med bilder i datorn. Photoshop är ju helt fantastiskt. Mer jag jobbar där, mer upptäcker jag vad otroligt lite jag kan. Varje gång jag hittar något nytt (Läs: får hjälp av någon som vet mer än mig /typ Emelie) så MÅSTE det ju användas, testas, lekas med. Det är helt otroligt vad man kan göra. Bilder blir så snygga när de piffas till, läggs till krumelurer, eller bilder ändras... prova själva så får ni se!!!

2. I och med att jag startat min blogg, och i samma veva tagit på mig att skriva in text på en hemsida, har jag fått upp ögonen för webbdesign (om än på hobbynivå...). Det är otroligt spännande att göra små tryck, en kod bort där en ny kod här "spara"...och vips är sidan ny!

Hade det inte varit för att jag har ett maniskt behov av att skriva av mig, så hade min blogg troligtvis bytt skeponad oftare än det kommit till nya inlägg. Med detta vill jag bara säga att min blogg inte på något vis är "klar"... om den någonsin blir det. Min blogg är min försökskanin och kommer kontinuerligt att utsättas för nya försök... för mina läsare är det bara att gilla läget. Kanske blir förändringen av designen en bit av "sollivets" image.

Tack för reflektionerna, förändringar kommer att ske och jag tar gärna emot nya tips.

Sol Jenny


Kommentarer
Postat av: Mona

Ja ja ja...men byt den lilla texten NUUUUU...skitsvårt att se... :)

2008-10-31 @ 08:49:30
Postat av: Mona

Oj..Förtydligande ...byt FÄRG

2008-10-31 @ 08:51:17
Postat av: Mona

Oj..jag igen..



lite konstigt..när jag väl uttyder hur många som lämnat kommentarer..så syns det inte när jag väl lyckas tyda texten!!! att 2 kommentarer -Mina :) är lämnade.. samt att när jag la in kommentar nummer 2 så krävde den att man måste ange kod som verifiering..nått helt nytt på din blogg..hum..får se när jag trycker på skicka om det blir samma sak igen..

Kram å tjing

2008-10-31 @ 09:00:01
Postat av: Mona

Ha ha..nu krävde den ingen verifiering och nu syns också antalet kommentarer..

Personligt rekord på samma inlägg idag tjohoooo

2008-10-31 @ 09:01:16
Postat av: Sol Jenny

Mona... det kanske inte bara är ögonlocken som behöver en omgång... eller är det svettigare än någonsin eftersom du inte kan se.. ha ha ha ha !!

Sol Jenny

2008-10-31 @ 09:26:13
URL: http://sollivet.blogg.se/
Postat av: MOna

Öj ÖÖÖJJJJJ...nu va du eeeelak...snyft..



Fy fan va bra..nu kan jag läsa alla små texter..vicken skillnad!

2008-10-31 @ 10:46:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0